Mensaje de error

Deprecated function: Optional parameter $path declared before required parameter $langcode is implicitly treated as a required parameter en include_once() (línea 1442 de /mnt/web424/a0/12/51593012/htdocs/main/includes/bootstrap.inc).

Notícias TMB

Suscribirse a canal de noticias Notícias TMB
RSS feed for TMB Noticies site https://noticies.tmb.cat
Actualizado: Hace 1 hora 12 mins

Transport públic per al concert de Nil Moliner al Palau Sant Jordi

Hace 5 horas 57 mins

Amb motiu del concert de Nil Moliner que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà dissabte, 20 d’abril (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei d’autobús llançadora per a la pujada, que farà el recorregut entre la plaça d’Espanya i el Palau Sant Jordi i circularà de les 19 h a les 21 hores. També posarà en funcionament un servei llançadora de bus de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.30 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya.

Dissabte el metro funciona ininterrompudament durant tota la nit

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Transport públic a l’Estadi Olímpic per al Barça – Chelsea de Women Champions el 20 d’abril

Hace 6 horas 15 mins

Amb motiu del pròxim partit de semifinals de la Women Champions League , que se celebra demà dissabte, 20 d’abril, entre el FC Barcelona Femení i el Chelsea FC Women a l’Estadi Olímpic Lluís Companys a les 13.30 horesmetro i autobusos de TMB seran les opcions més recomanables per desplaçar-se a la muntanya de Montjuïc, no només per aquest esdeveniment sinó també per a tots els partits següents a celebrar a aquest recinte de Montjuïc mentre durin les obres al Camp Nou.

L’operativa especial prevista és la següent:

  • La xarxa de metro reforçarà el servei amb més personal d’atenció, seguretat i neteja a les estacions d’Espanya (L1 i L3), Poble Sec (L3) i Paral·lel (L2 i L3). Hi haurà més trens en circulació, en funció de l’horari del partit, a les línies 1 i 3, les més indicades per apropar-se a l’Estadi Olímpic, amb l’estació d’Espanya com a centre neuràlgic. Recordem que dissabte el metro funciona ininterrompudament durant tota la nit.

  • S’habiliten dos serveis gratuïts d’autobusos llançadora per a les persones que tinguin entrada per assistir al partit, amb origen i final a la plaça d’Espanya, d’una banda, i a l’aparcament de Fira 2, de l’altra, que connectaran amb la zona de l’estadi. Aquests dos serveis especials de bus començaran dues hores abans de l’inici de l’esdeveniment esportiu i acabaran una hora i mitja després de la finalització. Els usuaris disposaran d’un total de 17 vehicles que sortiran en intervals d’entre 3 i 4 minuts.

  • Una altra opció per apropar-se a la zona serà utilitzar el funicular de Montjuïc, que també es reforçarà i veurà incrementades les seves freqüències de pas durant les dues hores d’abans de l’inici del partit i durant les dues hores de després de l’acabament.

Cal recordar que també hi ha diverses línies regulars d’autobusos de TMB que apropen a la zona. Aproximen a l’Estadi Olímpic Lluís Companys les línies 13, 55, 125, 150; a la plaça d’Espanya arriben les línies D20, D40, H12, H16, V7, 13, 46, 65, 79, 91, 109, 150 i 165; al passeig de la Zona Franca: H16, V3, V5, 109 i 125.

Per a més informació, es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Alamys celebra el seu 36è congrés anual amb la participació de TMB

Jue, 04/18/2024 - 13:57

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha participat com a part implicada en el 36è congrés de l’Associació Llatinoamericana de metros i subterranis (ALAMYS), que s’ha dut a terme a la ciutat de Quito entre el 14 i el 18 d’abril. L’assemblea general d’aquesta associació, nascuda l’any 1986 a Caracas (Veneçuela), ha pivotat en aquesta edició al voltant dels sistemes ferroviaris com a dinamitzadors del desenvolupament de les ciutats, i ha estat un cop més una bona ocasió per compartir experiències entre els diferents operadors implicats.

Per TMB a més, aquest congrés anual ha estat especial, ja que ha comptat amb l’estrena de Lola Bravo com a secretaria general d’ALAMYS, un càrrec que va rebre el passat mes de juny durant la celebració del congrés de la Unió Internacional del Transport Públic a Barcelona. Bravo és actualment la directora d’administració i finances de TMB. 

Jornada Inaugural

La mateixa Lola Bravo va ser l’encarregada d’obrir la sessió inaugural pels participants en el congrés durant la jornada del 16 d’abril. Abans, i en els dos dies previs ja hi va haver una primera presa de contacte entre els membres del comitè direcció i els coordinadors de l’associació ALAMYS, tot i que l’obertura oficial va arribar amb aquesta benvinguda per part de la secretaria general de l’organització. El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, també va participar d’aquesta cerimònia, en ser el vocal 1r de la mateixa ALAMYS. Després d’introduir el congrés va ser el torn de l’amfitrió, Metro de Quito, que va posar la veu de la mà del seu gerent, Victor Hugo Villacrés. 

Primera participació

El mateix Flores va ser l’encarregat de participar en la primera de les xerrades de la jornada, que va girar al voltant de l’impacte dels sistemes ferroviaris en el desenvolupament econòmic, social i mediambiental de les ciutats. Al costat de metro de Panamá, Quito i Medellin, el conseller delegat va explicar el model operatiu i l’impacte econòmic, social i mediambiental de TMB.  

Imatge

Ja la sessió de la tarda, Lola Bravo va fer un repàs a la situació d’ALAMYS i va presentar els membres que formen part de la secretaria general de l’associació.

La satisfacció dels usuaris

El dimecres 17 d’abril van continuar els actes del congrés, i per part de TMB la participació va anar a càrrec del director de màrqueting i serveis corporatius, Joaquim Balsera, i del director de la xarxa de metro, Òscar Playà. 

Imatge

Balsera va moderar una taula en la qual a banda de TMB, també van participar els responsables dels metros de Sao Paulo, Quito i dels Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana. Playà, dintre de la visió existent per cobrir les necessitats de les persones usuàries del metro de Barcelona, ha explicat la digitalització dels sistemes d’informació al metro de Barcelona. També ha aprofitat per explicar la situació actual del metro i els reptes de futur davant l’augment de passatge. 

Clausura del congrés 

El dijous 18 d’abril es va celebrar la darrera jornada de la trobada que va incloure una visita tècnica a les instal·lacions del metro de Quito. Durant aquesta, els assistents van visitar el Centre de Control de Metro i les seves estacions per conèixer l’operativa de la xarxa. Ja a la tarda, els congressistes van tancar la seva participació amb diverses reunions de comiat, com la del grup de màrqueting, coordinada pel nostre director en aquesta àrea, Joaquim Balsera. 

Imatge
Categorías: Tren real

TMB licita la restauració de trens històrics de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000 de metro en el marc del centenari

Jue, 04/18/2024 - 10:07

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprovat la licitació de cinc cotxes que van formar part de les històriques sèries de tren 100, 300, 400, 1100 i 3000 de metro. Els treballs permetran preparar els cotxes perquè estiguin en condicions de ser exposats com a part dels actes que s’estan preparant en el marc del centenari de metro a Barcelona i que s’anunciaran pròximament. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “aquesta actuació és una mostra del compromís de la companyia amb el patrimoni històric del transport públic” i que l’exposició, així com els propers actes en el marc del centenari, permetran “apropar la història del metro de Barcelona a tota la ciutadania, un transport públic que és i ha estat clau per al creixement i desenvolupament de la nostra ciutat”.

El total dels treballs es licitarà per una quantitat total de 2,1 milions d’euros, que es distribuiran entre els diferents cotxes segons el seu estat actual i les reparacions necessàries en cada cas. Aquestes també inclouran la retirada de l’amiant present en alguns dels cotxes a restaurar, eliminant d’aquesta manera qualsevol presència d’asbest en els trens. 

Les característiques tècniques de la restauració ha estat aprovada per la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat, donat que alguns dels vehicles són Bens Culturals d’Interès Nacional (BCIN).

Treballs interiors i exteriors

Tots els cotxes rebran una neteja interior i exterior acurada, es faran reparacions de paviment, marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També es restituirà la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar d’il·luminació quan estiguin ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior es repararan desperfectes en xapes i es vinilarà amb els colors que van tindre al deixar de prestar servei comercial. D’igual manera per a cadascun dels cotxes, serà necessari la construcció d’ una escala i una rampa d’accés per a poder accedir des del nivell del terra fins a l’alçada de la sala de passatge,  les quals hauran de complir les normatives vigents d’accessibilitat per a permetre la visita dels trens.

A la sèrie 100 els treballs recuperaran el cotxe 126 que va entrar en servei el 1926 i es va retirar el 1979. Pel que respecta a la sèrie 300, aquest es restaurarà per deixar-lo en l’estat que va quedar després de la seva retirada el 1987. Les sèries 400 (1958), 1100 (1974) i 3000 (1986) també es restauraran de manera que quedin com quan estaven en circulació. 

Categorías: Tren real

El jugador del Barça de bàsquet, Jabari Parker, mostra el seu compromís amb la mobilitat sostenible

Mié, 04/17/2024 - 15:38

El jugador de la secció de bàsquet del Futbol Club Barcelona, Jabari Parker, fomenta cada dia la mobilitat sostenible a la ciutat de Barcelona. I és que el jugador opta cada dia pel metro com la millor manera de desplaçar-se fins al seu lloc d'entrenament: el Palau Blaugrana. Escollint aquesta opció, Parker demostra el seu compromís diari amb un transport públic, eficient i de qualitat. Mitjançant l'enllaç, podreu veure el vídeo de la renovació del jugador pel seu club, i el trajecte que fa Parker per arribar a les instal·lacions del Futbol Club Barcelona. 

Categorías: Tren real

La línia 11 d’autobús es reestructura en dues noves línies de proximitat per guanyar temps i regularitat

Mar, 04/16/2024 - 13:18

A partir d’aquest dilluns 22 d’abril, Nou Barris i Sant Andreu comptaran amb dues noves línies de bus que substituiran l’actual línia 11 (Trinitat Vella-Roquetes) per tal de millorar el servei als dos districtes. La mesura s’estableix per part de l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) després d’analitzar la regularitat i la freqüència, i compartir-ho amb els veïns i els districtes. Així, amb la substitució de la línia 11 per aquestes dues noves línies de proximitat, la 133 i la 134, s’augmenta l’oferta de transport públic per a les persones usuàries de Sant Andreu i de Nou Barris, amb una millor freqüència de pas i una major cobertura i connectivitat amb els equipaments sanitaris i culturals.

Línia 134 (Nou Barris)

Aquesta nova línia circular, amb terminal única a Roquetes, tindrà el mateix recorregut que la línia 11 fins al passeig d’Andreu Nin amb el carrer Rosselló i Porcel, on haurà de girar a  l’av. Meridiana per arribar a l’estació de Fabra i Puig, just darrere de l’estació d’autobusos. Des d’allà enllaçarà amb la seva ruta actual.

Amb un recorregut de 8,4 quilòmetres, es calcula un temps de volta de 55 minuts i amb una freqüència de pas d’entre 15 i 18 minuts els dies feiners, mentre que els dissabtes  s’estima que la freqüència sigui d’uns 20 minuts i, en festius, d’entre 24 i 27 minuts. Així, es millora la freqüència respecte a l’actual línia 11.

A les parades ja existents que donen servei als CAP’s de Roquetes, Chafarinas i Rio de Janeiro, amb la nova parada d’intercanvi amb la línia 133 a Fabra i Puig també es millora la connexió a l’estació de bus i de tren Sant Andreu Arenal, així com amb l’estació de metro de Fabra i Puig i altres línies de bus. A més, es millora la comunicació per arribar al CAP de Sant Andreu, centre sanitari de referència per a una part important de la població de Nou Barris tant per l’assistència d’especialitats com la realització de proves. 

Dins dels canvis de mobilitat derivats de la reestructuració de la línia 11 en aquestes dues noves línies s’han ajustat alguns girs per millorar-ne la freqüència al carrer Almansa (afectació en les parades Via Favència / Almagro i Via Favència / IES Guineueta) i a l’av. Meridiana (afectació en les parades passeig d’Andreu Nin / Rosselló i Porcel, passeig d’Andreu Nin / Parc Esportiu Can Dragó, passeig d’Andreu Nin / Av. Rio de Janeiro i Vèlia / Pi Garrigó) i s’han creat dues noves parades: una davant de les Piscines de Can Dragó al carrer Rosselló i Porcel i una nova parada d’intercanvi entre les dues línies a Fabra i Puig propera al CAP Sant Andreu. La connexió entre les línies 133 i 134 en aquest sector es troba a 150 metres (uns 2 minuts). 

A banda d’aquesta nova àrea d’intercanvi, les persones usuàries també disposen d’altres d’alternatives en bus: H4 (Zona Universitària / Bon Pastor), H6 (Zona Universitària / Onze de Setembre), V29 (Diagonal Mar / Roquetes) i 60 (Besòs Verneda / Vall d’Hebron).

Imatge

Línia 133 (Sant Andreu)

Fins ara aquesta línia funcionava com a Bus del Barri, des de la seva creació l’any 2018, unint els barris de Baró de Viver, Sant Andreu del Palomar i el Bon Pastor. Amb aquesta modificació es converteix en una línia de proximitat circular. Amb terminal única a Carretera de Ribes, circularà pel lateral de l’av. Meridiana i baixarà pel carrer Malalts per donar servei a l’eix comercial del barri de Sant Andreu. La connexió amb el barri de Bon Pastor es farà pel carrer Sant Adrià i s’ampliarà a Baró de Viver per donar servei al CUAP Casernes.

Amb aquest canvi no només s’optimitza el servei sinó que també s’amplia la capacitat de passatge i de places per a persones amb mobilitat reduïda al passar a operar la línia amb busos estàndards. Pel que fa a les freqüències, estaran en 15 minuts en dies feiners, 20 minuts en dissabte i entre 37 i 40 minuts en festius, millorant així les freqüències de pas. I, a més, s’amplia l’horari de servei en caps de setmana.

Pel canvi del tipus de vehicle que farà el nou recorregut, s'ha adequat la infraestructura del carrer Ciutat Asunción amb unes obres ja executades que permetran l'accés a un bus estàndard al carrer Clariana.`

Imatge

TMB ha previst una campanya informativa que inclou un fullet explicatiu, cartells a les parades i a l'interior dels autobusos de la línia, a més d’informadors en alguns dels vehicles i en algunes  parades els dies previs de vigència de la mesura i el mateix dilluns 22.

Categorías: Tren real

Suspensió del servei a l’L2 de metro entre La Pau i Gorg des del dissabte 20 d’abril a la nit i durant el diumenge 21

Lun, 04/15/2024 - 12:00

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarà aquest cap de setmana una obra de millora de la infraestructura en un tram de la línia 2 de metro, cosa que obligarà a suspendre la circulació de trens entre La Pau i Gorg durant 26 hores.

Des del dissabte 20 d’abril a les 10 de la nit fins al final del servei del diumenge 21 d’abril, els usuaris d’aquest tram de metro hauran d’utilitzar el servei especial d’autobusos o bé fer itineraris alternatius en altres xarxes de transport públic de la zona, com la L4 (La Pau), L10 (Gorg) o bé les línies del tramvia (T4, T5 i T6). La resta de la línia, entre Paral·lel i La Pau, d’una banda, i entre Gorg i Badalona Pompeu Fabra, de l’altra, funcionarà amb les freqüències i horaris habituals dels dissabtes i festius.

La suspensió del servei durant 26 hores és necessària per realitzar treballs de manteniment a la zona de vies que requereix d’un horari més ampli que l’habitual en les tasques nocturnes. La intervenció es realitzarà a l’entorn de la zona de l’estació d’Artigues / Sant Adrià. A efectes pràctics, hi haurà circulació normal de trens a tota la línia 2 fins a les 22 hores de dissabte 20 d’abril, que serà quan el servei es veurà interromput fins a la finalització del servei (12 de la nit) del diumenge 21 d’abril, deixant sense servei el tram un total de 26 hores. El carrusel complet es reprendrà dilluns 22 d’abril a les 5 del matí.

En substitució del metro, entre dissabte a la nit i diumenge hi haurà un servei d’autobusos llançadora entre La Pau i Gorg amb parada a prop de les estacions afectades i capacitat i horari similars. Això vol dir que el dissabte la primera sortida del servei especial de bus dels orígens (La Pau i Gorg) serà a les 22 hores i funcionarà durant tot el diumenge. L’últim bus farà la sortida dels orígens a la mitjanit del mateix diumenge. Es preveu la normalització del trànsit de trens el dilluns 22 a l’hora habitual d’inici del servei de metro, les 5 de la matinada.

Altres alternatives de mobilitat són la xarxa de metro, amb els enllaços a La Pau (L4) i a Gorg (L10) i el Trambesòs a Sant Roc i Gorg.

Categorías: Tren real

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 16 d’abril (Barça – PSG)

Lun, 04/15/2024 - 07:22

Amb motiu del pròxim partit de quarts de final de Lliga de Campions, que se celebra demà, dimarts 16 d’abril, entre el FC Barcelona i el Paris Saint-Germain FC a l’Estadi Olímpic Lluís Companys a les 21 horesmetro i autobusos de TMB seran les opcions més recomanables per desplaçar-se per la muntanya de Montjuïc, no només per aquest esdeveniment sinó també per a tots els partits següents a celebrar a aquest recinte de Montjuïc mentre durin les obres al Camp Nou.

L’operativa especial prevista és la següent:

  • La xarxa de metro reforçarà el servei amb més personal d’atenció, seguretat i neteja a les estacions d’Espanya (L1 i L3), Poble Sec (L3) i Paral·lel (L2 i L3). Hi haurà més trens en circulació, en funció de l’horari del partit, a les línies 1 i 3, les més indicades per apropar-se a l’Estadi Olímpic, amb l’estació d’Espanya com a centre neuràlgic. Recordem que dimarts el metro funciona fins a les 12 de la nit.

  • S’habiliten dos serveis gratuïts d’autobusos llançadora per a les persones que tinguin entrada per assistir al partit, amb origen i final a la plaça d’Espanya, d’una banda, i a l’aparcament de Fira 2, de l’altra, que connectaran amb la zona de l’estadi. Aquests dos serveis especials de bus començaran dues hores abans de l’inici de l’esdeveniment esportiu i acabaran una hora i mitja després de la finalització. Els usuaris disposaran d’un total de 17 vehicles que sortiran en intervals d’entre 3 i 4 minuts. En cas de pròrroga o torn de penals, aquests serveis s’allargarien i els últims busos de baixada sortirien a l’1.15 hores de la matinada

  • Una altra opció per apropar-se a la zona serà utilitzar el funicular de Montjuïc, que també es reforçarà i veurà incrementades les seves freqüències de pas durant les dues hores d’abans de l’inici del partit i durant les dues hores de després de l’acabament.

Cal recordar que també hi ha diverses línies regulars d’autobusos de TMB que apropen a la zona. Aproximen a l’Estadi Olímpic Lluís Companys les línies 13, 55, 125, 150; a la plaça d’Espanya arriben les línies D20, D40, H12, H16, V7, 13, 23, 46, 52, 65, 79, 91, 109, 150 i 165; al passeig de la Zona Franca: H16, V3, V5, 109 i 125.

Per a més informació, es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Professionals de TMB apropen la seva experiència laboral a les aules

Jue, 04/11/2024 - 13:57

Dos Tècnics de les línies automàtiques de metro, una conductora de bus, una enginyera de manteniment de sistemes electromecànics i baixa tensió, i una periodista,  han canviat aquest dimecres 10 d’abril el seu escenari professional, a TMB, per les aules de 3r d’ESO de l’Institut Barcelona-Congrés. El personal de TMB s'ha apropat a l’aula per parlar a l'alumnat sobre les seves trajectòries acadèmiques i professionals, i explicar-los quina és la seva tasca dins l’organització. Aquesta xerrada, integrada en el programa “Talent en femení”, pretén mostrar les diferents opcions professionals dins de TMB amb perspectiva de gènere, així com promoure la igualtat d’oportunitats i la no discriminació.

 

La xerrada va tenir un format participatiu i vol trencar estereotips i prejudicis, facilitant que els estudiants, i sobretot les estudiants, orientin la seva trajectòria acadèmica sense condicionants de gènere. A més, ajuden TMB a mostrar-se com una opció viable per treballar en un futur, ja que els perfils professionals que hi troben encaix són molt variats. Durant l’activitat, que va ser molt ben acollida, l’alumnat es va interessar per les particularitats dels oficis que anaven coneixent a través dels testimonis i van mostrar les seves inquietuds professionals.

 

La iniciativa s’emmarca dins el TMB Educa, el projecte educatiu de la companyia impulsat des de la Fundació TMB, que té com a finalitat traslladar els valors de la mobilitat sostenible a la comunitat educativa a través de diferents tipologies d’activitats i tallers, dinamitzats per persones de la plantilla que formen part del cos de voluntariat.

Categorías: Tren real

L'estació de metro d'Espanya de la L1 estrena nous ascensors

Mié, 04/10/2024 - 14:33

Aquesta setmana han entrat en funcionament dos nous ascensors i la passera d'intercanvi entre andanes a l'estació d'Espanya de la L1 de metro. Juntament als dos ascensors més que havien entrat en funcionament amb anterioritat, així queda adaptat a persones amb mobilitat reduïda el recorregut des del nivell de carrer fins a les dues andanes (direcció Hospital de Bellvitge i direcció Fondo) d’aquesta línia. 

Aquesta millora forma part de les obres d’adaptació de l’intercanviador d’Espanya que porta a terme el departament de Territori de la Generalitat de Catalunya amb una inversió de 13,2 MEUR i disposen de finançament del fons FEDER.

L’intercanviador de plaça Espanya, que registra en conjunt més de 24 milions persones usuàries a l’any, està format per dues estacions de metro i una dels FGC. L’actuació en marxa consisteix en adaptar les estacions de l’L1 i l’L3 i els itineraris de correspondència entre aquestes i també amb FGC.

Les obres estan en fase avançada d’execució; un cop ha entrat en funcionament la nova passera a l’L1, queden per executar la remodelació de l’actual vestíbul de l’L3 i la instal·lació de tres ascensors més a l’L3. Els treballs conclouran a finals d’any.

Actualment, estan adaptades 153 de les 163 estacions en servei a la xarxa de metro de l’àrea de Barcelona, una xifra que suposa un 94% del total.

Es pot accedir a la nota de premsa emesa per Territori clicant en aquest enllaç.
 

Imatge Vista zenital de la nova passera d'intercanvi d'andanes a l'estació d'Espanya L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Imatge Ascensor a Espanya L1 que connecta la passera amb el nivell andana / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Imatge Vista de la nova passera que connecta les dues andanes de l'estació Espanya L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Categorías: Tren real

TMB se suma a la plataforma Connectio llençant dos reptes per les àrees de bus i metro

Mié, 04/10/2024 - 12:50

El Departament d’innovació de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s’ha incorporat a la plataforma Connectio, un servei estable de Barcelona Activa que serveix per ​connectar empreses a través de la ​innovació oberta i per dinamitzar la​ comunitat innovadora de la ciutat. La plataforma funciona recollint el repte llençat per les empreses participants i posant-lo en coneixement de PYMEs o empreses emergents que busquen donar solucions estables a la problemàtica plantejada. En aquest sentit, TMB s’estrena amb dos reptes: un per millorar la formació dels conductors de bus respecte a l’aprenentatge dels recorreguts de les línies, i un altre per optimitzar les condicions climàtiques a les andanes de metro durant els mesos d’estiu.

La unió a CONNECTIO, a més, serveix TMB per fer un pas endavant a l’hora de millorar l’ecosistema en matèria d’innovació ajudant a trobar empreses que donin resposta als reptes i coneixent de primera mà com altres entitats apliquen el factor innovació en les seves directrius. 

Millorar la formació a bus

El primer dels reptes publicats per TMB fa referència a la formació del nou personal que arriba a l’àrea de Bus. En l'actualitat, quan els/les conductors/es comencen a treballar, no reben una ruta fixa sinó que van canviant de manera regular fins que després d’un temps tenen opció de triar-ne una de permanent. Aquesta variació pot generar neguit  en situacions de treballar sobre rutes no habituals. I és sobre aquest punt que es busca millorar la informació del recorregut que realitzen les nostres línies perquè sigui més amigable i intuïtiu pels conductors i conductores d'autobusos, i aquesta informació estigui adaptada en tot moment als canvis que experimenten les línies

TMB ja ha intentat abordar aquesta problemàtica creant vídeos per orientar a les persones conductores sobre les diferents rutes. Així i tot, la seva eficàcia es veu minvada per la necessitat constant de mantenir-los actualitzats. Per superar aquestes problemàtiques, es fa necessari replantejar la manera de formar a les persones conductores i proporcionar-los informació actualitzada, millorant així la seguretat i eficiència de la seva conducció.

Menys calor a les andanes

El segon repte aborda el tema de la calor a les andanes de metro. La majoria de línies (L1, L2, L3...) no disposen d’aquesta infraestructura,  provocant que es barregi l’aire calent provinent dels túnels amb l’aire de l’andana i, en conseqüència, no es pot climatitzar aquest espai. L’aire calent dels túnels es deu principalment als mateixos trens que generen i desprenen escalfor, i als trens que arriben a l’andana i duen a terme una transferència tèrmica de la temperatura que hi ha als túnels. 

Els reptes ja s’han publicat a la plataforma CONNECTIO i ara comencen tot un procés que s’allarga fins al 23 de maig, quan es tancarà la recepció de propostes. Un cop es tanqui aquesta etapa se n’obre una altra fins al 30 de maig, en què s’avaluaran les mateixes i que es tancarà el 17 de juny amb la selecció final d'aquestes.

Categorías: Tren real

L’ATM redissenya el plànol de la xarxa ferroviària per a fer-lo més simple i accessible

Mar, 04/09/2024 - 13:33

L’Autoritat del Transport Metropolità ha redissenyat i posat a disposició dels operadors el plànol ferroviari de l’àrea de Barcelona, que millora el seu disseny i en modifica l’estructura per adaptar-lo a les pròximes incorporacions de parades i línies que ampliaran l’oferta global de transport públic. En aquest cas, la unió dels trams sud i nord de les línies L9 i L10, la projecció del perllongament de les línies L1, L3 i L8 o la unió del tramvia per la diagonal han estat els detonants per dur a terme el nou plànol. Tot i això, les futures estacions encara no es mostraran al nou plànol, fins que aquestes estiguin plenament operatives i en servei.

Aquest nou plànol ja és una realitat a la xarxa de Rodalies i del TRAM i, aviat, s’actualitzarà a TMB i FGC. D’aquesta manera, tots els accessos, vestíbuls i andanes d’aquests operadors exposaran aquest nou disseny global més complet que incorpora les sis corones tarifàries, deixant de mostrar en algun dels casos el mapa reduït de la primera corona de Barcelona.

Senzill, accessible i adaptat a la nova realitat ferroviària

El nou plànol ha comptat amb la col·laboració del dissenyador i arquitecte Jug Cerovic que ha treballat en la concepció de diversos mapes de transport a escala mundial. El disseny incorpora diferents millores, seguint els criteris de simplicitat, usabilitat i accessibilitat. A fi d'afavorir-ne la comprensió, s'ha reduït el grau d'informació d'algunes línies allunyant-lo una mica de la cartografia real i simplificant-ne en els traçats. Això ha repercutit en una millor convivència entre línies i, per tant, en una millora cognitiva en la lectura.

Noves característiques

Amb el nou disseny s'ha assignat un traç diferent per a cada mode de transport a fi de simplificar-ne la lectura i reduir-ne el grau de confusió. El servei de metro queda representat amb un traç sòlid. El tramvia utilitza un traç doble que el fa únic i identificable a simple vista. En el cas del servei de rodalia (Renfe i FGC) els seus traços perden protagonisme quan són a la primera corona, per mostrar en detall el seu recorregut per tal de no generar confusió amb el servei de metro. En sortir d’aquesta zona, augmenten de gruix guanyant notorietat, i d’aquesta manera, els identificadors de parades també prenen estils propis segons cada servei. D’igual manera s'ha treballat en un canvi de la iconografia base del plànol, fent-les més accessibles i introduint una nova icona per a la identificació dels enllaços llargs a peu a través de la via urbana entre estacions allunyades.

Un nou mapa tàctil de TMB

La renovació del mapa convencional de la xarxa de metro, realitzada a mitjans del 2023 i que inclou millores en la representació dels enllaços, inicis i finals de línia ressaltats o la correcta adaptació de la xarxa de metro a la trama urbana de Barcelona, va propiciar també la renovació del mapa tàctil de metro per a persones amb discapacitat visual, aplicant el concepte wayfinding per garantir una lectura més ràpida i més senzilla de la xarxa ferroviària. El nou mapa es va presentar el passat mes de febrer juntament amb ONCE Catalunya i ofereix una lectura més clara i senzilla de la xarxa de metro a partir de la simplificació de geometries, recorreguts i enllaços. A més, es complementa amb una guia en Braille i en versió tinta per a les persones cegues i amb baixa visió, amb informació detallada de les línies i els intercanviadors de tota la xarxa del metro de Barcelona. 

Categorías: Tren real

Et mous amb bus o amb metro? La teva opinió és important

Lun, 04/08/2024 - 09:00

Els usuaris d'autobús i de metro tenen una nova oportunitat d'opinar sobre el servei gràcies a una nova edició, la setzena, de l'estudi comparatiu que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova. Com cada any, hi participen empreses de transports de grans ciutats d’arreu del món, entre les quals Nova York, Londres, Singapur, Berlín, Shenzhen, Brussel·les, París i Madrid.

Amb aquest treball conjunt es vol analitzar el servei de bus i metro i estudiar-ne les millors pràctiques amb l'objectiu de millorar-lo a partir de les opinions directes dels usuaris. La base és una enquesta anònima i confidencial, que a Barcelona pot contestar qualsevol persona que viatgi amb els autobusos o amb el metro de TMB, tant és amb quina freqüència, visitant la secció específica del web. La data límit per participar-hi és el 5 de maig.

Atributs del servei

El qüestionari consta d'una vintena d'afirmacions davant les quals l'usuari ha d'indicar el seu grau de conformitat o disconformitat, fent clic a l'espai apropiat. Fan referència a atributs del servei com la disponibilitat, l'accessibilitat, la informació, el temps, l'atenció al client, el confort, la seguretat i l'impacte ambiental. També es demana una valoració respecte del pes o la importància de cadascun d'aquests atributs en l'opinió global del servei i en l'experiència de viatge.

Es tracta d'un qüestionari únic per a totes les ciutats que té en compte paràmetres normalitzats de valoració que formen part de la norma europea de qualitat UNE 13816. Per definició, els resultats són tractats confidencialment dins dels grups de treball.

Categorías: Tren real

TMB porta el D’A Festival de Cinema de Barcelona a l'estació d'Universitat

Vie, 04/05/2024 - 10:00

Des d'ahir a la tarda i fins a l’11 d’abril la cèntrica estació de metro d’Universitat de la línia 2 (accés per la mateixa plaça) acull un photocall del D’A Festival de Cinema de Barcelona, que se celebra fins al dia 14 d’aquest mes a diversos espais de la capital catalana. És un acord de col·laboració entre el festival de cinema i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). 

L'acció que s'ha preparat inclou un sorteig de 10 entrades dobles per a la cita cinematogràfica. Per aconseguir-les, els usuaris que ho vulguin poden fer-se una fotografia a l’escenari especialment decorat amb motius del festival a l'estació d'Universitat, pujar la imatge a Instagram amb l’etiqueta #DAfestivalTMB, mencionar a TMB i seguir els perfils @tmb_bcn i @dafilmfestival. Paral·lelament, també hi ha activa una promoció del JoTMBé amb un sorteig d’abonaments i invitacions per al D’A. 

Enguany el D'A Film Festival Barcelona és una de les entitats col·laboradores del Subtravelling XI International New Talent's Short Film Fest BCN - SEOUL, el festival internacional de curtmetratges de TMB. 

El D’A Festival de Cinema de Barcelona és el festival de cinema més important de la ciutat de Barcelona i enguany celebra la seva catorzena edició, del 4 al 14 d’abril. Cada primavera, presenta un panorama internacional del millor cinema d’autor contemporani, combinant el descobriment de nous talents i cinematografies amb obres d’autors consagrats. Un cinema que després de destacar en els grans festivals recala en un esdeveniment que celebra la cinefília i posa en primer pla la creativitat, personalitat i llibertat artística dels seus directors. 

Categorías: Tren real

La directora de RSC de TMB, entrevistada a l'espai "Así somos nosotras" de l'ONCE

Jue, 04/04/2024 - 10:40

La directora de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de Transports Metropolitans de Barcelona, Raquel Díaz Caro, ha concedit una entrevista a l'espai "Así somos nosotras" de l'ONCE en la qual ha parlat entre altres temes de la seva experiència personal i professional o de la  igualtat d'oportunitats. Us convidem a conèixer, doncs, la figura de la Raquel Díaz mitjançant aquesta vídeo-entrevista que podeu trobar al perfil de X de l'ONCE i al seu canal de YouTube. 

Categorías: Tren real

Arriba la nova targeta sense contacte per als títols socials de l’AMB

Jue, 04/04/2024 - 10:00

A partir de la setmana vinent, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) començarà a substituir progressivament la targeta rosa gratuïta i el passi d’acompanyant magnètics per la T-metropolitana, una nova targeta que funciona amb tecnologia sense contacte (contactless). Posteriorment, un cop es pugui carregar la T-4 als canals externs habituals (estancs, quioscos i establiments de travesses i loteries), l’AMB també substuirà la targeta rosa reduïda.

Amb aquest canvi, els tres títols socials multiviatge de l’AMB estaran disponibles en un suport de plàstic de color vermell que serà més fàcil i ràpid de fer servir. Els usuaris podran moure’s en transport públic pels 36 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona més còmodament. Només hauran d’acostar la seva T-metropolitana a la pantalla dels lectors de tarjeta sense contacte que hi ha als transports i a les estacions, com es fa també amb la T-mobilitat.

Al llarg dels propers mesos, els usuaris que ja feien servir algun dels títols socials de l’AMB rebran automàticament la T‑metropolitana a casa. La nova targeta durà incorporat el mateix títol social que els usuaris tenien concedit i podran fer-la servir així que la rebin, perquè ja estarà activada. A l’anvers de la T-metropolitana s'identificarà per escrit el títol social que conté la targeta.

El suport és més resistent i, si es fa malbé, els usuaris en podran demanar un de nou. La targeta no caldrà renovar-la cada any, com es fa actualment, i es podrà desactivar en cas de pèrdua o robatori. Durant un temps conviuran els sistemes nou i antic perquè el desplegament serà progressiu. Mentre els usuaris actuals no rebin la nova targeta, podran utilitzar el títol de sempre. 

El títol de 10 viatges T-4 es podrà carregar presencialment a les màquines de les estacions del metro i, quan estiguin disponibles, als canals externs habituals. Digitalment, i quan estiguin disponibles, es podrà carregar també amb les aplicacions de telèfon mòbil (Android i iOS) TMB App i AMB Mobilitat.

Més informació al web de l'AMB.

Categorías: Tren real

2023: l'any dels rècords en xifres

Mié, 04/03/2024 - 10:32

El document Dades Bàsiques 2024, que recull les principals xifres de TMB al tancament del passat exercici, ja està disponible a la pàgina web corporativa. L’augment de les validacions és un dels aspectes més destacats d’aquesta foto actual de l'empresa, feta a partir de les xifres de la plantilla, les dimensions i el material mòbil de les diferents xarxes —regulars o de transports d'oci—, les tarifes en vigor i les magnituds d’oferta i demanda del servei, entre d’altres.

Els números acrediten l’augment de la demanda. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha superat aquest 2023 el rècord històric de validacions en un any, arribant a més de 643 milions de viatges registrats. Aquesta xifra suposa un augment del 3% respecte al 2019, que fins ara establia l’any amb major nombre de validacions, 623 milions. Respecte del 2022, la xifra total de validacions de la xarxa de TMB va augmentar un 18%. A més, en aquest 2023 TMB va marcar el seu rècord històric de viatges en un dia amb 2,4 milions de validacions el passat 31 d’octubre.

L’augment en les validacions també ha anat acompanyat d'un augment del nombre de les persones treballadores que fan possible el dia a dia de TMB fins a arribar a la xifra de 8924 empleats que en formen part de la plantilla activa. 

Podeu consultar el document amb totes les dades al web corporatiu o al perfil de SlideShare.

 

Categorías: Tren real

Reobertura del tram Bogatell-Barceloneta de l’L4 del metro

Mar, 04/02/2024 - 07:52

Avui dimarts, 2 d'abril, a l'inici del servei, ha quedat ja normalitzada la circulació de trens entre les estacions de Bogatell i Barceloneta de la línia 4, fora de servei entre els dies 28 de març i 1 d'abril, a causa dels treballs de preparació necessaris per al projecte de la millora de l’accessibilitat i adaptació de l’estació de Ciutadella- Vila Olímpica a les persones amb mobilitat reduïda.

El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya està executant aquests treballs, amb una inversió de 5,8 milions d’euros. Aquesta obra inclourà la instal·lació de 3 ascensors per accedir des del carrer i vestíbul fins a les andanes, la millora de l’accés al tren amb el recrescut de l’andana i la implantació d’un itinerari per a invidents amb paviment tàctil diferenciat. Per fer possibles aquestes millores, cal construir primer un pòrtic de protecció, que permetrà realitzar els futurs treballs sense necessitat d’interrompre el servei.

Categorías: Tren real

Transport públic a l’Estadi Olímpic per al 30 de març (Barça – Las Palmas)

Jue, 03/28/2024 - 07:17

Amb motiu del pròxim partit de Lliga, que se celebra demà passat, dissabte 30 de març, entre el FC Barcelona i la UD Las Palmas a l’Estadi Olímpic Lluís Companys a les 21 horesmetro i autobusos de TMB seran les opcions més recomanables per desplaçar-se a la muntanya de Montjuïc, no només per aquest esdeveniment sinó també per a tots els partits següents a celebrar a aquest recinte de Montjuïc mentre durin les obres al Camp Nou.

L’operativa especial prevista és la següent:

  • La xarxa de metro reforçarà el servei amb més personal d’atenció, seguretat i neteja a les estacions d’Espanya (L1 i L3), Poble Sec (L3) i Paral·lel (L2 i L3). Hi haurà més trens en circulació, en funció de l’horari del partit, a les línies 1 i 3, les més indicades per apropar-se a l’Estadi Olímpic, amb l’estació d’Espanya com a centre neuràlgic. Recordem que dissabte el metro funciona ininterrompudament durant tota la nit. No obstant, cal recordar, especialment als usuaris de la línia 4 de metro, que des d’avui, dijous 28 de març, i fins al pròxim dilluns 1 d’abril, un tall parcial per obres de millora deixa sense circulació de trens el tram Bogatell-Barceloneta. Es recomana planificar amb temps els desplaçaments i alternatives. 

  • S’habiliten dos serveis gratuïts d’autobusos llançadora per a les persones que tinguin entrada per assistir al partit, amb origen i final a la plaça d’Espanya, d’una banda, i a l’aparcament de Fira 2, de l’altra, que connectaran amb la zona de l’estadi. Aquests dos serveis especials de bus començaran dues hores abans de l’inici de l’esdeveniment esportiu i acabaran una hora i mitja després de la finalització. Els usuaris disposaran d’un total de 17 vehicles que sortiran en intervals d’entre 3 i 4 minuts.

  • Una altra opció per apropar-se a la zona serà utilitzar el funicular de Montjuïc, que també es reforçarà i veurà incrementades les seves freqüències de pas durant les dues hores d’abans de l’inici del partit i durant les dues hores de després de l’acabament.

Cal destacar que també hi ha diverses línies regulars d’autobusos de TMB que apropen a la zona. Aproximen a l’Estadi Olímpic Lluís Companys les línies 13, 55, 125, 150; a la plaça d’Espanya arriben les línies D20, D40, H12, H16, V7, 13, 46, 65, 79, 91, 109, 150 i 165; al passeig de la Zona Franca: H16, V3, V5, 109 i 125.

Per a més informació, es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Páginas