Sindicador de canales de noticias
Metrovalencia abre un mirador de homenaje a las víctimas de las riadas en Paiporta
FGV ofrecerá mañana noche servicios especiales por Halloween
Especial Vía Libre para Rail Live 2025 y Tomorrow Mobility
Metro de Madrid mejora la plataforma de simulación de escenarios de explotación
Transfesa Logistics completa la recepción de los doscientos nuevos vagones porta-autos
La estación de Albacete Los Llanos arranca la temporada de otoño con la celebración de Halloween
FGV ofrecerá esta noche servicios especiales por Halloween
Luz verde al estudio de viabilidad del tramo Logroño-Miranda de Ebro
Railsider completa la sustitución de 6.416 zapatas de freno en sus vagones
Conservas Cidacos refuerza papel del ferrocarril en la cadena logística
Development » Ignored Test Scan #2980 (stable)
Development » Packages #2742 (stable)
Interrumpidas las conexiones de Media Distancia entre Cádiz y Sevilla que finalizan en Lebrija debido las lluvias
El Palau Robert commemora el centenari del metro de Barcelona acollint l’exposició T-100. Cent anys de metro
La sala 3 de l’espai expositiu del Palau Robert acollirà fins el proper 1 de febrer la mostra T100.Cent anys de metro, dedicada al centenari de la xarxa de metro de Barcelona. L’ exposició parteix de la Generalitat de Catalunya que commemora així l’efemèride del suburbà. La mostra repassa els 100 anys d’un mitjà de transport que amb el seu creixement ha contribuït a donar forma a la ciutat i que ha aconseguit connectar els barris de Barcelona i l’àrea metropolitana facilitant la mobilitat quotidiana.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat durant la inauguració la funció social del transport públic. "Des dels seus inicis, el metro ha estat molt més que túnels, vies i trens. El metro és la columna vertebral de la cohesió urbana i social, una eina per vertebrar el territori, cosir barris, connectar persones i generar oportunitats", ha remarcat Bonet. Així mateix, la tinenta d'alcaldia ha insistit en la importància que té per tota la ciutadania: "El metro és connexió, creixement i, sobretot, persones, les que el fan funcionar cada dia amb professionalitat i dedicació i les que el fan seu, els milions de ciutadans que cada dia l'utilitzen per anar a treballar, estudiar i viure".
6 àmbits expositius
Des del seu naixement l’any 1924 el metro ha passat per diferents etapes a nivell operatiu, que han anat des de la conducció dels primers trens fins a l’automatització o des de la venda manual de bitllets fins a la digitalització. Tota aquesta evolució ha crescut a través d’una obra civil colossal, tant per la seva complexitat tècnica com pel seu abast centenari, passant també d’estacions excavades a mà a obres d’enginyeria moderna que inclouen estacions a trenta metres de profunditat. El metro s’ha posicionat doncs en l’imaginari de les nostres vides i ara l’exposició recorre totes aquestes etapes en sis àmbits ben definits pels visitants: Somiar el futur, El metro construeix la ciutat, Mou-T i respon, Manual del metro, Anticipar el futur i El metro construeix identitat.
A Somiar el futur, primera parada de l’exposició, els visitants podran descobrir el context en què neixen els metros com a resposta a les necessitats de mobilitat de les ciutats modernes. L’espai explica el naixement dels primers metros arreu del món que s’expandeixen ràpidament amb la Revolució Industrial. Dintre d’un habitacle en forma de túnel, els ciutadans podran accedir a El metro construeix la ciutat, en la que podran recórrer una cronologia emocional que repassa les fites més rellevants de la història del metro i de la ciutat. Mitjançant imatges, textos i vídeos testimonials s’expliquen les vivències de moltes persones que han format part d’aquesta centenària història.
L’àmbit 3, anomenat Mou.T i respon, servirà els visitants per endinsar-se en un vagó on podran interactuar amb pantalles tàctils per descobrir curiositats del metro i de la seva operativa. Ja al quart àmbit, accediran al Manual del Metro, on s’explica com es construeix una obra civil tan destacada com la del metro. L’espai recorda a una estació en la que es detalla de manera pedagògica i senzilla totes les passes que se segueixen per a les seves construccions amb l’anàlisi del subsol, l’arquitectura o l’edificació final. A Anticipar el futur, es dibuixa la xarxa de metro del 125é aniversari, és a dir, del 2050. Les futures ampliacions es recullen en un mapa dinàmic de la Catalunya del 2050 on s’entrellacen els grans projectes ferroviaris del país.
L’exposició acaba amb una mirada a les influències del metro en la literatura, el cinema i les xarxes socials a l’espai El metro construeix identitat. El repàs inclou les principals produccions artístiques que han tingut el metro com a protagonista o com a teló de fons.
L’exposició estarà oberta tots els dies de la setmana entre el 31 d’octubre i l’1 de febrer en horari de 9 a 20 de dilluns a dissabte i de 9 a 14:30 els diumenges, festius i els dies 24 i 31 de desembre i el 5 de gener. Els dies 25 i 26 de desembre i l’1 i el 6 de gener, l’espai romandrà tancat. L’exposició es totalment gratuïta.
Gemini Trains still hopes to exploit Channel Tunnel capacity
Test Releases » bobjacobsen #240 (stable)
Available Now – CSX Scenario Pack 03
Take the throttle for contemporary CSX heavy-duty railroading on the historic B&O Mountain Subdivision Route – with the new CSX Scenario Pack 03!
Stretching from the Potomac Valley of Maryland across the summit of the Alleghanies in West Virginia, the railroad was called the “West End” in an earlier time and then the Mountain Subdivision of the historic Baltimore & Ohio and today’s rail goliath, CSX.
Train Simulator Classic’s acclaimed B&O Mountain Subdivision Route re-creates this famed 101-mile rail line that extends from Cumberland, Maryland to Grafton, West Virginia – and now CSX Scenario Pack 03 brings modern-day CSX railroading to this extraordinary route!
CSX Scenario Pack 03, created by High Iron Simulations, features ten new and realistic career scenarios that bring heavy haul railroading to life as CSX totes massive coal trains as well as manifest freight across the scenic and rugged spine of the Alleghany Mountains.
Set in the era from 2014 to the present day, CSX Scenario Pack 03 will put you at the throttle of five locomotive types ranging from third-generation titans such as General Electric’s ES44DC to CSX’s unique and versatile SD40-3 rebuilds, all ready to tackle the route’s unforgiving 2.2 percent twisting grades and tonnage.
The Mountain Subdivision, opened in 1852, has through its long history been renowned for coal-hauling, and you will handle 100+ car loaded unit coal trains with head-end and DPU (distribution power unit) locomotives as well as manned helpers to lift tonnage over the Alleghanies. You’ll also climb aboard CSX power to usher empty trains back toward the mines, operate the line’s workhorse manifest freight, and handle local and switching duties.
With CSX Scenario Pack 03, you will:
Make an end-to-end, Grafton-to-Cumberland run across the Mountain Subdivision in a challenging four-part scenario. En route, the train will, over specific portions of the line, authentically operate with and without mid-train DPU locomotives and with and without rear-end manned helpers.
Take the controls of CSX’s westbound workhorse manifest freight – symbol Q-317 – in a two-part scenario that includes the tough climb of legendary 17-Mile Grade and the equally unforgiving descent of Cranberry Grade.
Aboard a CSX EMD GP40-2, work the Mountain Subdivision’s westbound L-163 local freight, handling switching duties en route at Keyser, West Virginia, and the sprawling paper plant at Luke, Maryland.
Handle a heavy coal train coming off the ex-Western Maryland Thomas Subdivision bound for Newport News, Virginia. It’s a snowy, slippery day, but your power set led by a veteran CSX General Electric C40-8W will be up to the task.
Work a westbound empty hopper train that’s also been called upon to lug overflow manifest tonnage from symbol freight Q-317. With a trio of CSX’s unique SD40-3 rebuilds, you’ll make a pickup at M&K Junction, then climb the Cheat River Grade.
Serve as engineer of loaded eastbound coal train U787 making the crossing of Newburg and Cranberry Grades on a wintry day. Despite the weather, local railfans surely will be out, because on the point of your train is a power-pooled BNSF diesel.
Note: For full use, this scenario pack requires the B&O Mountain Subdivision Route; CSX Hanover Subdivision Route; BNSF ES44DC Loco Add-On; CSX ES44AC Add-On Livery; GP40-2 Loco Pack Add-On; and CSX SD80MAC Loco Add-On. The ten new career scenarios of CSX Scenario Pack 03, based closely on actual railroad operations and train symbols, deliver the remarkable experiences of big-time, heavy haul railroading on one of America’s most historic, scenic, and challenging mountain railroads. From High Iron Simulations, CSX Scenario Pack 03 is available now at the Steam Store!
https://store.steampowered.com/app/3403020/TS_Marketplace_CSX_Scenario_Pack_03/
Train Simulator Classic’s acclaimed B&O Mountain Subdivision Route re-creates the famed 101-mile rail line that extends from Cumberland, Maryland to Grafton, West Virginia – and now CSX Scenario Pack 03 brings modern-day CSX railroading to the extraordinary route! In the Potomac River Valley, CSX General Electric ES44AC diesels meet powering eastbound coal and westbound empty trains.
With CSX Scenario Pack 03, you’ll make a 100-mile Grafton-to-Cumberland run across the Mountain Subdivision in a challenging four-part scenario. With a duo of CSX ES44AC diesels on the point, the heavy coal train rolls east near Thornton, West Virginia (above), then nears the end of its journey as it enters Cumberland, Maryland (below).
Behind a pair of veteran General Electric C40-8W diesels, CSX’s westbound manifest freight workhorse – symbol Q-317 – is slowly clawing its way up legendary 17-Mile Grade and has just cleared Hitchcock Tunnel en route to the line’s summit at Altamont, West Virginia.
Working the Mountain Subdivision westbound local, a duo of Electro-Motive GP40-2 diesels are bridging the North Branch of the Potomac River as they switch the massive paper plant located at Luke, Maryland.
Snow is falling as CSX GE C40-8W 7853 leads a unit coal train off the ex-Western Maryland Thomas Subdivision and ducks under the Mountain Subdivision main line near West Virginia Junction as an eastbound coal train powered by EMD SD40-2 diesels glides overhead.
At Tunnelton, West Virginia, a set of unique CSX SD40-3 rebuilt diesels have westbound mixed tonnage on the move. The SD40-3 is the result of CSX’s locomotive remanufacturing program based upon veteran SD40-2 diesels. With CSX Scenario Pack 03, you’ll climb aboard five types of second- and third-generation CSX diesel power.
Grinding upgrade alongside Racoon Creek, CSX unit coal train U787 passes through Newburg, West Virginia. Immediately ahead is an unforgiving climb to the top of Newburg Grade at Tunnelton. In the lead of the eastbound train is a power-pooled BNSF General Electric ES44DC.
At Altamont, CSX GE C40-8W 7906 reaches the summit of the Alleghanies at an elevation of 2,826 feet above sea level. CSX Scenario Pack 03 delivers the remarkable experiences of big-time railroading on one of America’s most historic, scenic, and challenging mountain railroads. From High Iron Simulations, CSX Scenario Pack 03 is available now at the Steam Store!





