Notícias TMB

Suscribirse a canal de noticias Notícias TMB
RSS feed for TMB Noticies site https://noticies.tmb.cat
Actualizado: Hace 1 hora 20 mins

TMB supera els 3 milions de vendes de títols des de l’aplicació de les tarifes reduïdes

Jue, 10/06/2022 - 16:48

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha venut més de 3 milions de títols des que el passat 1 de setembre es van aplicar les tarifes reduïdes; això suposa un increment del 26%.  Destaca el creixement de la T-Jove que ha multiplicat 3,5 vegades les seves vendes respecte a un mes ordinari, i la T-Usual, que ho ha fet 1,7 vegades.

Es manté la T-casual com el títol més sol·licitat i representa el 34,7% del total dels abonaments venuts, amb quasi bé 1 milió d’abonaments.

Pel que fa al passatge, aquesta setmana, les xarxes de metro i autobusos ja han arribat als 2 milions de validacions totals en alguns dies laborables, assolint xifres que no es registraven des del 2019.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que aquestes xifres mostren “una clara recuperació de la confiança en el transport públic”. Bonet també ha emplaçat a la ciutadania a “continuar utilitzant el transport públic, clau per seguir avançant cap a una ciutat més sostenible”.

Categorías: Tren real

El tour de busos clàssics de TMB arriba a Vilapicina i la Torre Llobeta

Mié, 10/05/2022 - 18:21

El diumenge 9 d’octubre, entre les 9.30 i les 13.30 hores, el barri de Vilapicina i la Torre Llobeta (al districte de Nou Barris) serà l’escenari d’una nova visita de tres peces del patrimoni històric de la Fundació TMB, dins dels actes que s’organitzen amb motiu de la celebració del Centenari de la Xarxa de Bus de Barcelona.

En aquesta ocasió, els busos de TMB (el Dodge Brothers 240, el Pegaso 6038 i el Chausson Urbas 59) estaran més que ben acompanyats, ja que la seva visita s’emmarca dins de l’exposició de vehicles clàssics que organitza el Club Clàssics Barcelona Ciutat.

Els vehicles estaran estacionats a la plaça Carmen Laforet. Aquest espai va ser, durant molts anys, l’emplaçament de les emblemàtiques Cotxeres de Borbó, un recinte de més de 17.000 m2 que datava del 1901. Allà s’hi van acollir primer tramvies i més tard autobusos, fins al seu enderrocament l’any 2003.

TMB està celebrant el Centenari de la primera Xarxa d’Autobusos de Barcelona durant l’any 2022. Es tracta d’un programa d’activitats extens i per a tots els públics que pretén posar en valor el patrimoni històric de TMB i alhora explicar el present i el futur de l’autobús urbà de superfície, reivindicant-lo com un mode de moure’s sostenible i segur, amb la incorporació recent a la flota d’autobusos elèctrics i, darrerament, d’hidrogen d’origen verd.

Coneix tota la programació i informació sobre el Centenari del Bus i la col·lecció d’autobusos clàssics de TMB al web monogràfic dedicat a aquesta efemèride.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Backstreet Boys al Palau Sant Jordi

Mié, 10/05/2022 - 07:21

Amb motiu del concert de Backstreet Boys que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà dijous, 6 d’octubre (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.45 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà demà dijous de 18.30 h a 21 hores.

Dijous el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Reobre l'accés Tarragona de l'intercanviador de la plaça d'Espanya

Mar, 10/04/2022 - 12:58

El Departament de Territori i Sostenibilitat va posar en marxa l’estiu del 2020 l'execució d'aquestes obres d'adaptació per a millorar l’accessibilitat d’aquest potent nus de la xarxa de metro i d’FGC. En l'àmbit de l'estació de metro de la línia 1 els treballs consisteixen en la instal·lació d’un ascensor carrer-vestíbul a la confluència de la plaça amb el carrer de Tarragona, la construcció d’un vestíbul al costat del centre comercial i la implantació d’un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge, i la substitució de la passera metàl·lica de canvi d’andana per una de nova i la instal·lació de dos nous ascensors a l’extrem de les andanes.

Categorías: Tren real

Descobreix el segell commemoratiu del Centenari de Bus de TMB a la fira Barnafil

Lun, 10/03/2022 - 11:18

El 7 i 8 d’octubre, els aficionats al col·leccionisme i al món del transport tindran una cita a la fira Barnafil, que se celebra a les Cotxeres de Sants. Un dels elements centrals de l’edició d’enguany serà la presentació del segell commemoratiu del Centenari de la Xarxa de Bus, una efemèride que TMB està celebrant aquest 2022.

A més de veure el segell, serà una bona oportunitat per adquirir-lo. Tot i tractar-se d’una edició de curs legal, pel fet d'estar editat especialment per a col·leccionistes no es troba a la venda als estancs. Cada edició de Barnafil, els organitzadors, el Gremi de Filatèlia i Numismàtica, presenten novetats que deixen empremta històrica d’esdeveniments i efemèrides destacats.

Així ha succeït aquest any amb el segell personalitzat "100 Anys de Bus" de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que commemora la posada en marxa de la xarxa de busos de Barcelona. L’han precedit, per exemple, els segells commemoratius de l’Any Pompeu Fabra (2018), dels 25 Anys dels Jocs Olímpics i Jocs Paralímpics Barcelona 92 (2017) o dels 50 Anys de l'Arribada de Floquet de Neu (2016).

El segell del centenari recull una fotografia dels anys 20 en què es veu un mític bus Tilling-Stevens circulant per la ciutat comtal. Concretament, aquell vehicle de l’antiga Compañía General de Autobuses de Barcelona (CGA) connectava la plaça de Catalunya amb l’Exposició Internacional de l’Automòbil a Montjuïc.

Com ha succeït amb les novetats de trobades anteriors, el segell dels 100 Anys de Bus passarà a formar part dels àlbums més preuats dels col·leccionistes i dels aficionats de les diverses temàtiques. Barnafil és una fira dedicada al món del col·leccionisme que va néixer a finals dels 70 i que celebra dues convocatòries cada any. Pel que fa als organitzadors, el Gremi de Filatèlia i Numismàtica, és un organisme amb més de 100 anys d'història.

Trobareu més informació sobre l’esdeveniment al web del Gremi i sobre el Centenari de Bus a la pàgina on TMB recull els materials i les activitats programades.

Imatge Cartell de la presentació del segell a Barnafil Cartell de la presentació del segell a Barnafil
Categorías: Tren real

TMB amb el Dia Internacional de la Gent Gran

Sáb, 10/01/2022 - 08:00

TMB commemora avui el Dia Internacional de la Gent Gran i ho fa presentant una campanya en la qual treballadors ja retirats del servei de bus de TMB intercanvien les seves experiències amb altres persones jubilades, amb les que comparteixen aquest servei de transport públic com a element vehicular de les seves històries.

Així, el Juan, conductor de bus i empleat de TMB des de l’any 1998, la Carmen, conductora i a l'empresa des del 2004, l’Eduard, responsable de manteniment des del1991, la Montse, secretària del servei mèdic des de l’any 1969 o el Francisco, conductor de tramvies i de bus, president de l’associació de persones jubilades de TB i empleat des del 1964, van poder conversar amb la Montse, la Magda, el Pedro i el Rodolfo. Aquestes darreres, com a memebres de VinclesBCN, un servei de l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona que combat la soledat, i que van voler participar en una jornada tan significativa.

 

Després d’un recorregut en autobús per llocs històrics de la ciutat que van formar part de l’empresa, i que posteriorment han donat pas a espais com les cotxeres de Lutxana i de Llevant, els protagonistes van compartir les experiències viscudes a bord del bus, en molts casos lligades a la transformació que durant aquests últims anys ha viscut la ciutat, el transport i la societat.

Aquesta campanya s’emmarca dins del centenari de Transports de Barcelona (TB) i de la gestió de la diversitat de la companyia, en aquest cas posant la mirada en la perspectiva generacional.

TMB vol felicitar tota la gent gran i molt especialment aquells treballadors i treballadores que amb el seu treball i vocació de servei han format part de la història de la companyia.

Categorías: Tren real

La nova xarxa de bus de Barcelona compleix 10 anys

Vie, 09/30/2022 - 14:58

Demà fa 10 anys de l’inici de la implantació de la nova xarxa de bus, un dels projectes més significatius que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Ajuntament de Barcelona han realitzat els darrers anys. Durant aquesta dècada l’evolució de les xifres de la nova xarxa de bus s’han incrementat de manera molt significativa, fent palesa l’acceptació de la nova estructura viària dissenyada en aquell moment. Així, per exemple, les validacions diàries d’aquestes noves línies s’han multiplicat per sis, passant de les 62.000 al novembre 2012 a superar les 400.000 actuals. Actualment, les 28 línies de la nova xarxa de bus representen aproximadament el 60% de la demanda total.

Pel que fa als indicadors de temps, el servei de la nova xarxa ha aconseguit millorar la cobertura territorial, la connexió entre línies, i l’espera i duració del viatge, situant la freqüència de pas en els dies feiners en intervals d’entre 5 i 8 minuts aproximadament, quan abans de la nova xarxa les línies registraven un interval de pas de 12,3 minuts de mitjana entre les 7:00 i les 21:00 hores d’un dia laborable. Pel que fa a la flota, cal destacar que l'any 2012 el parc mòbil dels autobusos de TMB estava format per 1072 vehicles, mentre que en l'actualitat és de 1135. El canvi més significatiu, però, el trobem en el combustible: si el 2012 els busos impulsats únicament per combustible de gas-oil era de 483 (un 45,6%), actualment aquests vehicles s’han reduït fins a 291, el que representa un 25,64% del total.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “la nova xarxa de bus és la història d’un projecte d’èxit per a la mobilitat de Barcelona que ha continuat millorant amb els anys, amb noves línies de bus i una flota de vehicles més sostenible”.

En aquests anys també han augmentat els quilòmetres de carril bus fins a crear-ne 28,4 més en diferents actuacions que han ajudat a completar els 219,4 quilòmetres de carril bus de què disposa la ciutat.

Una xarxa més senzilla

El projecte global de la Nova Xarxa de Bus suposava l’increment de la jerarquia de la xarxa, amb la implantació de les línies d’altes prestacions, 8 horitzontals, 17 verticals i 3 diagonals, que s’intersecaven perpendicularment entre si, reproduint a tota la ciutat, l’esquema ortogonal de la xarxa viària del Pla Cerdà.  Aquest disseny convertia la xarxa amb més senzilla i més fàcil d’utilitzar per a la ciutadania.

Els criteris de disseny de les línies H, V i D consistiren en definir recorreguts tan rectilinis com permetés la trama viària, dotar a les línies d’uns intervals de pas molt bons i realitzar modificacions urbanístiques i als semàfors d’algunes cruïlles. També es van pintar nous trams de carril bus per afavorir la velocitat comercial i la regularitat del servei, incrementar lleugerament la interdistància entre les parades, estendre la informació en temps real per un nombre molt elevat de pantalles a les marquesines i garantir que el 95% dels desplaçaments es poguessin fer amb com a màxim un transbordament.

 

 

 

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert de Melendi al Palau Sant Jordi

Vie, 09/30/2022 - 09:51

Amb motiu del concert de Melendi que tindrà lloc al Palau Sant Jordi, demà dissabte, dia 1 d’octubre (21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 22.20 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya. Per a aquest servei seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat. Els vehicles portaran l’indicador de línia “Pl. Espanya - Palau Sant Jordi”.

Per pujar al Palau Sant Jordi, TMB recomana utilitzar la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) que, amb motiu del concert, es reforçarà demà, dissabte, de 18.30 a 21 hores.

Dissabte el metro funciona ininterrompudament durant tota la nit.

Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

TMB i Endesa X - DOMINION inicien la instal·lació de 37 carregadors ràpids al Triangle

Vie, 09/30/2022 - 09:09

La unió d’empreses temporal Endesa X - DOMINION és l’adjudicatària de la licitació, per mitjà de concurs públic, de la segona fase d’instal·lació de 37 nous equips de recàrrega ràpida de 150 kW per als autobusos elèctrics que “dormen” a les cotxeres de bus del Triangle Ferroviari de TMB. Es garantirà així l’alimentació nocturna de part de la flota elèctrica de busos per donar un millor servei a totes aquelles persones que hi viatgin.

Aquests nous carregadors se sumen als 30 de 50 kW instal·lats en una primera licitació en aquestes mateixes  cotxeres. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que els nous carregadors ràpids “són un pas més en l’eficiència de bus i en el marc de les iniciatives cap a una flota més sostenible que, entre 2021 i 2024, comptarà amb 210 vehicles híbrids de gas natural, 154 elèctrics i 46 d’hidrogen”.  Bonet ha recordat que l’electrificació de  part de la flota de bus ve acompanyada d’una sèrie de mesures que es van presentar la setmana passada en el Pla d’Eficiència Energètica i Estalvi de TMB molt important en el actual context de crisi energètica i que es basarà en “l’aposta per l’autoconsum i la recuperació i reutilització d’energia sobrant que es perd en l’activitat pròpia del servei”.

L’adjudicació de la infraestructura, que inclou els equips i la instal·lació, s’ha realitzat per valor de 2,8 milions d’euros sense IVA. La previsió és que estiguin plenament operatius cap a finals d’any.

Gràcies a aquest tipus de recàrrega ràpida de 150 kW a la cotxera del Triangle Ferroviari, s'aconseguirà carregar les bateries dels autobusos fins al 100% a la finalització del servei, per garantir el ple rendiment al llarg de la jornada següent. L’alimentació ràpida que permeten aquests 37 nous carregadors es du a terme a partir d’unes campanes que s’instal·laran a l’estructura de formigó que hi ha al sostre de l’esplanada d’aparcament de les cotxeres de bus del Triangle.

Quan un autobús arriba a la cotxera per passar-hi la nit, el vehicle s’aparca ben situat a sota de la campana. El procés de proveïment d’energia s’inicia quan el pantògraf que hi ha al sostre del bus, una espècie de braç mecànic retràctil, es desplega i s’acobla al carregador situat al sostre de la instal·lació a la cotxera en un procés totalment automatitzat.

Les instal·lacions del Triangle Ferroviari de TMB integren, a més de cotxeres i tallers, el CCB (Centre de Control de Bus), autèntic “cervell” de la xarxa de bus, des d’on es dirigeix el correcte funcionament del servei, es regulen freqüències i es gestionen possibles incidències, i el CON (Centre Operatiu de Negoci) Triangle, que administra i coordina una flota de 214 vehicles, 31 dels quals elèctrics, integrats en 17 de les 106 línies del total de la xarxa de bus, on treballen unes 850 persones repartides entre tallers i oficines i 675 conductores i conductors.

TMB i Endesa X - DOMINION: l’aposta per la mobilitat elèctrica

Com a operador compromès amb la lluita contra l’emergència climàtica i per al desenvolupament sostenible, TMB s’ha proposat aconseguir la neutralitat d’emissions de les seves xarxes de transport en l’horitzó 2030. Entre els pròxims passos hi ha l’electrificació al 100% de les línies de bus H12 i V15, ara mateix en fase d’obres de col·locació dels punts de càrrega de parada terminal.

TMB, Endesa X i DOMINION reforcen així la seva relació i el seu compromís per fer de Barcelona una ciutat més sostenible, amb una clara aposta per la tracció elèctrica i les energies verdes per mitigar el canvi climàtic. I és que els primers carregadors ja van ser instal·lats per Endesa l’any 2016 a la línia d’autobusos H16, i van ser pioners a Catalunya, Espanya i Europa. Endesa X també és una de les empreses col·laboradores en la commemoració del Centenari de la Xarxa de Bus i coopera estretament amb les administracions públiques, a les quals acompanya per ajudar-les a complir els seus objectius de descarbonització, eficiència, i sostenibilitat, desenvolupant projectes i serveis per a ciutats electrificades digitalitzades i circulars com ara la promoció del transport públic elèctric..

Sobre TMB

TMB és el principal operador de transport públic de Catalunya. Amb més de 8.500 treballadors, opera la xarxa de metro i la xarxa d’autobusos de Barcelona i 10 municipis més amb una flota de 1.140 vehicles. L’electrificació és l’eix principal del pla per renovar i actualitzar ambientalment els autobusos urbans de Barcelona i l’àrea metropolitana, una de les línies mestres del Pla Estratègic 2025 de TMB. La previsió és que entre el 2022 i el 2025 s’incorporin més de 500 vehicles ecològics (elèctrics, de GNC o d’hidrogen) i s’executin les obres d’infraestructura necessàries per subministrar-los energies verdes. L’objectiu és que a finals del 2024 la flota de vehicles estàndard i articulats de TMB estigui formada només per cotxes elèctrics, híbrids i de gas natural comprimit (actualment constitueixen el 70%).

Sobre Endesa

Endesa és la primera companyia elèctrica d'Espanya i la segona de Portugal. A més, és el segon operador de gas del mercat espanyol. Desenvolupa un negoci integrat de generació, distribució i comercialització, i ofereix també, a través d'Endesa X, serveis de valor afegit orientats a l'electrificació dels usos energètics en llars, empreses, indústries i administracions públiques. A més, ha creat la nova línia de negoci Endesa X Way, dedicada íntegrament a la mobilitat elèctrica. Endesa està fermament compromesa amb els ODS de les Nacions Unides i, com a tal, promou decididament el desenvolupament d'energies renovables a través d'Enel Green Power España, la digitalització de la xarxa a través d'e-distribución i la responsabilitat social corporativa. En aquest últim àmbit actuen també des de la Fundació Endesa. Amb un equip humà de prop de 9.260 empleats. Endesa forma part d'Enel, el grup elèctric més gran d'Europa.

Sobre Dominion

DOMINION és una companyia global de serveis i projectes d’enginyeria i multi-tecnològics. Opera com a soci estratègic aportant als clients solucions integrals a les àrees d’indústria, tecnologia i telecomunicacions, energia, infraestructures i llar.  La seva proposta de valor es basa en maximitzar l’eficiència dels processos de negoci gràcies al coneixement sectorial i a l’aplicació innovadora de la tecnologia amb un enfocament diferent. Nascuts a Bilbao el 1999, compten amb una cultura i un model de gestió únics basat en quatre claus: la digitalització, la diversificació, la descentralització i la disciplina financera. DOMINION té presència en més de 35 països, més de 1.000 clients i un equip format per més de 10.000 persones. Facturen 1.000 milions d’euros anuals i cotitzen a la Borsa espanyola des d’abril del 2016.

Categorías: Tren real

TMB engega una prova per recarregar vehicles elèctrics amb energia recuperada del metro

Jue, 09/29/2022 - 15:06

Transports Metropolitans de Barcelona ha engegat avui una prova pilot a l'estació de Ciutadella-Vila Olímpica, consistent en 9 armariets modulars que han de permetre als usuaris recarregar els seus vehicles elèctrics de mobilitat personal amb energia recuperada del metro. Aquests armariets són de l'empresa MyLock i estan situats a l'accés Zoo, que dona accés a les andanes d'aquesta estació de la línia 4 del metro de Barcelona.

Així, l'ús eficient de l'energia i dels recursos generats pel mateix metro seran els protagonistes d'aquesta instal·lació que dona resposta a la demanda provocada per l'increment de vehicles de mobilitat personal, que en els darrers temps s'han fet un lloc entre els ciutadans. Els armariets serviran com a punt de recàrrega de les bateries, gràcies a la recuperació d'energia generada amb la frenada dels mateixos combois del metro.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat durant l’inici de la prova pilot que “és una mostra més de l’aposta per l’autoconsum, la recuperació i reutilització d’energia sobrant que es perd en l’activitat pròpia del servei”, un dels punts importants del Pla d’Eficiència Energètica i Estalvi de metro i bus que la companyia va presentar la setmana passada.

Per la presidenta de TMB, el servei permetrà aglutinar les necessitats de mobilitat de la ciutadania “integrant el servei de transport públic en els desplaçaments d’aquelles persones que combinen en els seus trajectes diaris, els productes de mobilitat personal –com els patinets elèctrics–, i el mateix metro”.

Laia Bonet, a més, ha destacat el fet que el projecte hagi sorgit a partir de la idea d’un repte dirigit als empleats de l'empresa i que això dona “valor afegit a un projecte pensat, creat i desenvolupat a partir de talent propi”.

Fase de proves

El servei, que serà de pagament, comença ara una fase de proves inicial que permetrà als estudiants de la Universitat Pompeu Fabra —edifici que es troba al costat de l'estació de Ciutadella-Vila Olímpica— testar-lo de manera gratuïta. El públic general, per la seva banda, també podrà accedir al servei, en aquest cas amb un descompte del 50%.

A partir del 24 d'octubre finalitzaran les promocions per testar el servei i els usuaris hi podran accedir abonant la tarifa completa, tot i que els membres del club JoTMBé continuaran gaudint de la promoció del 50%.

Repte Estacions del Futur

Aquesta iniciativa neix a partir d'un repte d’intraprenedoria que TMBInnova va llançar entre els seus empleats. Sota el lema Estació del Futur, es va fer una crida perquè diferents equips de treballadors donessin resposta a la integració de l'oci, la connectivitat, el confort i la interacció a les estacions de metro per tal de millorar l'experiència dels milers d'usuaris diaris del servei. 

Un equip format per Jordi Reig, José Miguel López, José Antonio Jiménez Gálvez i Fernando José González, tots quatre treballadors de l'àrea de metro, van presentar el que van decidir anomenar Metrolineres, un projecte que es va vertebrar dintre de l'eix connectivitat i que es va alçar com a guanyador.

El projecte, fet ara realitat, és una mostra més de l'impuls de TMB de cara als projectes de reaprofitament i estalvi de l'energia i de l'ús eficient, innovador i responsable amb el medi ambient. 

Categorías: Tren real

L'exposició "Metropolis d'Avingudes" arriba a l'espai Mercè Sala

Mié, 09/28/2022 - 10:15

Aquest dimecres 28 de setembre a les 19 h s’inaugura l’exposició “Metròpolis d’avingudes” a l’Espai Mercè Sala de TMB, amb l’objectiu d’explicar el concepte d’avingudes metropolitanes que proposa el Pla director urbanístic metropolità de la mà dels resultats del concurs d’idees Nusos i Cruïlles, on 53 equips van reflexionar sobre el futur de les infraestructures viàries.  

Així, l'objectiu de la mostra és fer visibles les idees que s'han desenvolupat per imaginar un paisatge metropolità futur a partir de les avingudes metropolitanes. Mostra una ciutat imaginada en la qual vies, autopistes i carreteres s’han transformat en espais públics accessibles, sostenibles i integrats tant en la ciutat com en la natura.

A l'exposició, que presenta l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), podràs veure amb deteniment les infraestructures viàries que formen part del paisatge metropolità i com es repensen algunes de les vies que històricament connecten i estructuren el territori per convertir-se durant l'exposició en carreteres interurbanes dissenyades per la circulació de vehicles. 

L’exposició, oberta al públic fins al pròxim 10 de gener del 2023, ens aproxima a aquests continguts a través de la representació gràfica i una d’escrita. Un mural de més de 25 metres dibuixa la xarxa d’avingudes metropolitanes i ens mostra com els nusos viaris s’han convertit en cruïlles, places, parcs i estacions intermodals.  De l’altre costat, un mural de textos ens sintetitza i destaca els missatges més rellevants. A més, els visitants es podran endur de manera gratuïta el catàleg de l’exposició, que recull un total de vuit articles que expliquen els continguts bàsics de manera amena i entretinguda.

Sense anar més lluny, en aquesta exposició, l’avinguda Diagonal es converteix en la B-30 i divideix els municipis del Llobregat: Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí i Sant Feliu de Llobregat o recupera el caràcter vertebrador d’algunes vies patrimonials, com l’avinguda Reial que des del carrer Paral·lel de Barcelona, s’allarga fins a l’N-340 a les Muntanyes de l’Ordal.

Un concurs d'idees

L’exposició neix amb la voluntat d'explicar els resultats del concurs d’idees Nusos i Cruïlles, un certamen de caràcter tècnic que ha obert un debat tècnic i professional multidisciplinari sobre el paper dels nusos i les infraestructures viàries del futur. Un total de 53 equips han participat en el concurs, distribuïts en sis emplaçaments amb l’objectiu de proposar solucions per revertir els forts impactes que les infraestructures viàries generen al seu entorn urbà i ambiental.

Tots els aspirants van haver de formar un equip tècnic pluridisciplinari dirigit per un urbanista i compost com a mínim per un arquitecte, un enginyer i un ambientòleg, en un certamen adreçat inicialment al sector professional de l'urbanisme.

Les propostes converteixen els nusos viaris actuals en veritables cruïlles, places, parcs i estacions, tot un canvi de paradigma en les seves funcions actuals exclusivament destinades a donar servei als vehicles motoritzats.

 

Categorías: Tren real

TMB participa a l'ampliació de la línia 1 del metro de Santo Domingo

Mar, 09/27/2022 - 12:00

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) arriba a Santo Domingo per a la supervisió de l'extensió de la línia 1 del metro de la capital de la República Dominicana. L’operador col·laborarà amb la multinacional d’enginyeria Ayesa en l’execució d’aquest contracte adjudicat per OPRET, ens responsable del metro.

OPRET ha adjudicat a Ayesa aquest contracte per valor de 2,4 milions d'euros i per un termini de 24 mesos. Inclou la supervisió dels diferents fronts d'obra i treballs de les instal·lacions electromecàniques, assegurament i control de qualitat i coordinació amb els contractistes.

La Línia 1 de Metro de Santo Domingo, que va començar a funcionar el 2009, travessa la ciutat de nord a sud a través d'un recorregut de 15 quilòmetres. L’extensió busca ampliar aquest servei de transport amb una inversió total propera als 178 milions d’euros. Per això, es prolongaran les zones d'andanes a les estacions elevades i s'augmentarà la longitud dels trens en circulació.

Al voltant de 240.000 passatgers al dia fan servir aquest sistema format per dues línies amb una longitud de 48,5 quilòmetres i 30 estacions.

Tant TMB com Ayesa tenen un profund coneixement i una llarga trajectòria en projectes internacionals. TMB ha participat en el desenvolupament de projectes de metros a Panamà, Equador, Colòmbia o Perú, entre altres països de Llatinoamèrica.

Sobre TMB

TMB és el principal operador de transport públic de Catalunya i un operador global de mobilitat de referència internacional. Ofereix dues xarxes regulars de transport (bus i metro), així com diversos serveis de transport de lleure, amb els objectius de satisfer les necessitats de mobilitat, millorar la qualitat de vida a l'àrea metropolitana i reduir la distància entre les diferents ciutats, oferint un servei accessible per a tothom. TMB és un referent de mobilitat sostenible que treballa en els objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030.

Sobre Ayesa

Fundada el 1966, Ayesa és un proveïdor global de serveis tecnològics i d'enginyeria, amb 6.300 empleats i presència directa a 20 països d'Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia. El 2021, la companyia liderada per José Luis Manzanares va registrar una xifra de negoci de 322 milions d'euros.

Categorías: Tren real

El Centenari de Bus amb la cavalcada de la Mercè

Mié, 09/21/2022 - 15:15

El Centenari de bus continua present durant les festes de la Mercè d'aquest any 2022. Després d'haver participat en la cursa popular de la festa major barcelonina, la celebració de l'efemèride continua. En aquest cas, dos autobusos clàssics de la col·lecció de TMB acompanyaran a les colles de gegants i de cap-grossos de Barcelona a la Cavalcada de la Mercè, que enguany recupera el seu recorregut habitual entre el carrer Pelai i la plaça Sant Jaume, baixant per Les Rambles i passant pel carrer Ferran. La rua se celebrarà demà dissabte, i començarà a les 18:00 h. 

Així, els dos autobusos que formaran part de la cercavila seran el bus “Jardinera”, primer bus turístic que va circular per Barcelona el 1996, que és descobert i en el que hi aniran alguns dels cap-grossos, i el bus Aclo Regent III, de 1949, que és d’origen britànic, vermell i de dos pisos i està patrocinat per la firma cervesera Moritz. La “Jardinera”, corresponent a la sèrie 2000 de MAN i carrossat a Saragossa per l'empresa Sercar als anys 90, circularà per darrere de la “Genoveva”, el cotxe antic dels Bombers de Barcelona. Per la seva banda, l’Aclo Regent III, serà el vehicle que tancarà una cavalcada que anirà encapçalada per la Guàrdia Urbana. 

Imatge Bus Man sèrie 2000. /Foto: FUNDACIÓ TMB Bus Man sèrie 2000. /Foto: FUNDACIÓ TMB

 

A més, enguany, i amb motiu del Centenari de Bus de TMB, la coordinadora de colles geganteres de Barcelona ha volgut marcar aquesta efemèride d’una manera especial. D'aquesta manera, la cavalcada desfilarà sota el títol “Barcelona es mou”, i les diferents colles geganteres estaran endreçades a través de cinc línies de bus fictícies: una pel front marítim, una altra pels barris de muntanya i tres línies verticals que travessaran la ciutat comtal.  

Categorías: Tren real

Alteracions servei d’autobusos per convocatòria d’aturada (del 22 al 30 de setembre)

Mié, 09/21/2022 - 13:20

Com a conseqüència de la convocatòria d’aturada parcial plantejada pels sindicats ACTUB i CGT, prevista per al dia 22 de setembre de 2022, de 0.00 a 24.00 hores i, per l’altra banda, la situació de vaga formulada pels sindicats SIT, CCOO, UGT, ACTUB i CGT, a l’empresa Transports de Barcelona, SA, que està prevista per als dies 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 i 30 de setembre de 2022, de 2.00 a 4.00 hores, de 10.00 a 12.00 hores i de 21.00 a 23.00 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de l’empresa, el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya ha dictat una ordre que estableix la prestació de serveis essencials durant aquesta aturada i fixa com a serveis mínims per al dia 22 de setembre de 2022 del 40% del servei de 6.30 a 9.30 hores i de 16.00 a 20.00 hores i el 20% per a la resta del dia i garantir un “Bus de barri” per línia.

Per als dies 23, 27, 28, 29 i 30 de setembre de 2022 el 20% del servei atès que les franges horàries de la vaga corresponen amb hores vall, i per als dies 24, 25 i 26 de setembre de 2022, coincidint amb les festes de la Mercè, el 33% del servei.

TMB considera insuficients els serveis mínims establerts i vol expressar-hi la seva disconformitat.

TMB informa de manera continuada de l’abast de les alteracions i de l’estat del servei pels seus canals habituals, en especial el web corporatiu i el perfil de Twitter @TMBinfo, que farà el seguiment en temps real de la situació.

Una vaga innecessària

Davant les causes esgrimides per a la convocatòria de vaga, TMB recorda que els representants sindicals han tancat la porta al diàleg, sense valorar les propostes de la companyia i reiterant les seves demandes maximalistes, malgrat l’advertiment que aquestes exigències suposen una vulneració de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat que estableix un increment salarial màxim per a les empreses públiques del 2% aquest any.

A més, existeix un acord amb motiu de la sortida de la vaga, que es va convocar el passat mes de febrer, per a la creació d’un Bonus Anual, de caràcter variable, per un import màxim de 610 euros que representa un increment addicional de l'1,5%. Aquest acord té valor de conveni i el seu abonament està condicionat precisament a la signatura definitiva del conveni.

La Direcció ha arribat a tots els límits legals que podia oferir i en un esforç extraordinari per evitar la vaga, que causarà problemes de mobilitat a la ciutadania i que no és bona per als treballadors i tampoc per a l’empresa.

La Direcció de l’empresa referma la seva voluntat de negociar fins a l’últim segon per arribar a un acord en el marc de la legalitat vigent i evitar una vaga tan perjudicial per a tothom i que també tindrà un important cost econòmic per a la plantilla i per a Bus.

Categorías: Tren real

El metro funcionarà 91 hores seguides per les Festes de la Mercè 2022

Mié, 09/21/2022 - 08:57

Amb motiu de les Festes de la Mercè 2022, que tindran lloc del 23 al 26 de setembre, el dispositiu de transport públic que proposa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s’adapta a unes festes sense limitacions d’aforament i a la redistribució i descentralització d’escenaris que preveu la festa major de la ciutat.

A causa de les nombroses activitats programades al carrer, que poden afectar el trànsit de superfície, i com a conseqüència de les convocatòries d'aturades plantejades per diversos sindicats que poden produir alteracions a la xarxa d'autobusos en funció del seguiment que tinguin, TMB recomana especialment l’ús del metro per desplaçar-se fins als diferents emplaçaments de la festa. El metro funcionarà sense interrupció les nits de divendres 23, dissabte 24 i diumenge 25 de setembre per afavorir la mobilitat amb transport públic i poder desplaçar-se també durant les nits sense necessitat de vehicle privat. Així, de dijous a diumenge, el metro oferirà 91 hores de servei continuat: els trens circularan des de les 5 de la matinada de divendres, 23 de setembre, fins a les 12 de la nit de dilluns 26.

Hi haurà més trens principalment a les franges horàries d’última hora i non stop, on s’ampliarà l’oferta un 38,4% respecte a l’habitual, així com a primera hora de dissabte i diumenge. Igualment, s’ha previst reforçar les freqüències de trens a la línia 4 de metro amb motiu del festival pirotècnic internacional, que té lloc a la platja de l’Espigó del Gas divendres i dissabte a les 22 hores. Hi haurà més personal d’atenció al públic, seguretat i neteja en aquelles línies i estacions de la xarxa de metro més properes als diversos escenaris dels actes programats per a la festa.

Per accedir amb transport públic a les activitats programades al parc de l’Aqüeducte diumenge, 25 de setembre, podeu utilitzar la línia 11 de metro (estació Ciutat Meridiana) i les línies d’autobús 62, 76, 104 i 183.

Reforços a Montjuïc i per al Piromusical

Amb motiu de les activitats programades al Castell de Montjuïc, dissabte 24 i diumenge 25 de setembre, entre les 10 i les 21 hores, s’ha previst un reforç especial de la línia 150 de bus, que connecta la plaça d’Espanya amb el Castell de Montjuïc. Per ampliar-ne la capacitat, els quatre dies de festa la línia circularà amb vehicles articulats.

Per al Piromusical, una de les cites més multitudinàries de les festes, que recupera el format de sempre i que tindrà lloc dilluns, 26 de setembre, a l’avinguda Maria Cristina, TMB reforçarà les línies 1 i 3 de metro (estació d’Espanya) i aplicarà les mesures necessàries per mantenir el servei previst a les línies d’autobusos que travessen la plaça d’Espanya. La xarxa de metro funcionarà fins a la mitjanit.

Per a més informació sobre els transports públics per accedir als diferents escenaris de les Festes de la Mercè 2022, es podrà consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Els sindicats refusen negociar a la darrera taula de mediació

Mar, 09/20/2022 - 19:43

El Comitè de Vaga de Bus ha refusat entrar a la negociació de les últimes propostes plantejades per l’empresa a la tercera taula de mediació convocada avui per la conselleria de Treball de la Generalitat.

Els representants sindicals han tancat la porta al diàleg, sense valorar les propostes de la companyia i reiterant les seves demandes maximalistes, malgrat l’advertiment que aquestes exigències suposen una vulneració de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat que estableix un increment salarial màxim per a les empreses públiques del 2% aquest any.

L’empresa accepta que els increments siguin els màxims que permeti la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat durant tota la vigència del conveni. En cas que el Govern modifiqués aquest límit vigent del 2% per aquest any, l’empresa ho aplicaria automàticament. 

A més, existeix un acord amb motiu de la sortida de la vaga, que es va convocar el passat mes de febrer, per a la creació d’un Bonus Anual, de caràcter variable, per un import màxim de 610 euros que representa un increment addicional de l'1,5%. Aquest acord té valor de conveni i el seu abonament està condicionat precisament a la signatura definitiva del conveni.

La Direcció ha arribat a tots els límits legals que podia oferir i en un esforç extraordinari per evitar la vaga, que causarà problemes de mobilitat a la ciutadania i que no és bona per als treballadors i tampoc per a l’empresa, avui ha plantejat diverses millores en resposta als 12 punts de la plataforma sindical. Entre les propostes cal destacar:

•           Garantir la jubilació parcial amb una millora de dies i condicions.

•           Reduir la jornada anual en un dia.

•           Abonar als conductors els desplaçaments a la presa de servei fora de les cotxeres.

•           Garantir la pujada màxima salarial que estableixi la llei per als quatre anys de vigència del conveni.

La Direcció de l’empresa referma la seva voluntat de negociar fins a l’últim segon per arribar a un acord en el marc de la legalitat vigent i evitar una vaga tan perjudicial per a tothom i que també tindrà un important cost econòmic per a la plantilla i per a Bus.

Categorías: Tren real

TMB presenta el Pla d'Eficiència Energètica i Estalvi de metro i bus

Mar, 09/20/2022 - 11:52

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està impulsant projectes d’eficiència energètica que permetran a la companyia reduir el consum elèctric en 68 GWh, evitar 122.000 tones d’emissions de CO2 a l’any, un estalvi econòmic estimat de 20 milions d’euros l’any en consum i 7 milions d’euros en terme fixe de potència, en un context en que l’increment de costos de la despesa energètica ha esdevingut una sobrecàrrega important per als operadors de transport públic. Els projectes formen part del Pla d’Eficiència Energètica i Estalvi de TMB que contempla diferents actuacions innovadores a la xarxa de metro i bus, alguns d’ells ja estan en marxa i altres s’executaran durant els propers anys.

Aquestes polítiques d’eficiència energètica formen part dels objectius del Pla Estratègic de TMB 2025 i estan alineats amb el  Pla de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de l’organització, tal com ha recordat la presidenta de TMB, Laia Bonet, que ha explicat “el compromís de TMB en l’ús d’energia renovable i verda, com a element clau que som en el desenvolupament sostenible del territori”. Bonet ha recordat que “l’actual situació de crisi energètica que vivim fa necessària també refermar l’aposta per l’autoconsum i la recuperació i reutilització d’energia sobrant que es perd en l’activitat pròpia del servei” i ha detallat que “sobre aquestes bases s’ha elaborat un pla d’estalvi i eficiència energètica que contempla les necessitats actuals i les dels propers anys, amb una previsió d’increment de l’oferta de servei molt important tant a metro com a bus, i amb criteris que permetin sostenir i reduir la despesa econòmica i, com no podria ser d’una altra manera, també reduir les emissions”.

Estalvi d’energia equivalent al consum de 21.250 llars

Així, el Pla d’Eficiència Energètica i Estalvi de TMB suposarà un estalvi en energia de 68 GWh l’any, l’equivalent al consum elèctric de 21.250 llars de Catalunya durant un any. Aquest fet compensarà l’augment de demanda elèctrica prevista per TMB, degut a l’increment d’oferta a metro (amb més trens en servei, però més eficients), l’obertura del tram central L9/L10, els perllongaments projectats de l’L1, L3 i L4 de la xarxa de metro, i l’electrificació de la flota de bus.

Imatge Gràfica de l'estalvi energètic. /Foto: TMB Gràfica de l'estalvi energètic. /Foto: TMB

Així, els projectes permetran un ús més eficient de l’energia, reduir l’impacte ambiental, recuperar energia residual, millorar el confort de l’usuari, reduir la inversió en noves infraestructures i l’ús d’energies renovables. Tot plegat farà que TMB eviti l’emissió de 122.000 tones de CO2 l’any -equivalent a un bosc de 762.000 arbres- i un estalvi econòmic estimat de 20 milions d’euros a l’any en consum i 7 milions d’euros en terme fixe de potència.

Nombrosos projectes

Hi ha desenes de projectes i accions de TMB per aconseguir aquests objectius, entre tots destaca el projecte d’optimització de la conducció automàtica aplicant modes econòmics de conducció a metro que permet reduir 27 GWh l’any i evita l’emissió de 6.993 tones de CO2 a l’any. Aquest mode de conducció ja s’aplica a totes les línies de metro L1, L2, L3, L5, L9 i L10, i redueix el consum de tracció en un 15% fent, a més, el viatge més confortable per l’usuari. El segon projecte que té més impacte ambiental és el projecte de recuperació d’energia de frenat (metrocharge) que permet recuperar l’energia no aprofitada i que es dissipa en forma de calor en els processos de frenat. Alguns d’aquests recuperadors ja estan en marxa i s’instal·larà més en els propers mesos, aconseguint que el 41% de l’energia de tracció que necessiten els trens sigui energia recuperada per la frenada, i reduint el consum en 15 GWh a l’any, a més d’evitar 3.885 tones de CO2 cada any.  

Migrar l’enllumenat de la xarxa a tecnologia LED és un altre dels projectes que portaran un important estalvi d’emissions amb 3.793 tones de CO2 l’any i amb una reducció del consum elèctric de 14,6 GWh. Aquesta nova il·luminació, que a l’any 2023 estarà ja a totes les estacions, millora també la sensació de seguretat.

Un nou sistema de gestió intel·ligent de la ventilació que ja està funcionant a tota la xarxa de metro redueix el consum en 6,2 GWh l’any i estalvia 1.616 tones de CO2 en emissions a més de millorar el confort. I també a la xarxa de metro hi ha un projecte que generarà energia solar fotovoltaica a cinc bases de manteniment: ZAL, Boixeres, Santa Eulàlia, Sagrera i Funicular, aconseguint per a TMB una reducció de 3,5 GWh a l’any i evitant emetre 906 tones de CO2.

Pel que fa a bus, la nova cotxera de Zona Franca comptarà amb la generació elèctrica fotovoltaica per produir el 22% de l’energia que consumeix la instal·lació, reduint així el consum en 0,6 GWh l’any i estalviant 169 tones de CO2. En aquesta mateixa cotxera es portarà a terme un sistema que farà ús d’energies renovables (biomassa) i recuperarà energies residuals per a la mateixa instal·lació. El sistema Heating & Cooling network permetrà que s’emetin 345 tones de CO2 menys cada any.

A la cotxera d’Horta ja està en marxa un sistema de trigeneració que estalvia 0,5 GWh l’any i evita 130 tones de CO2, igual que el sistema de cogeneració a Triangle que també evita l’emissió de 43 tones de CO2 a l’any.

Entre tots aquests projectes s’aconsegueix un estalvi energètic, ambiental i econòmic que situa a TMB un cop més com a operador de transport públic pioner en polítiques de medi ambient que permeten a l’entitat generar el menor impacte possible en l’aire de la ciutat, un aspecte de vital importància en el context de canvi climàtic.

Imatge Logo Nota de premsa Estalvi Energètic. /Foto: TMB Logo Nota de premsa Estalvi Energètic. /Foto: TMB
Categorías: Tren real

TMB i COCEMFE impulsen una evolució de la normativa europea que millorarà l’accessibilitat als autobusos

Lun, 09/19/2022 - 10:42

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la Confederación Española de Personas con Discapacidad Física y Orgánica (COCEMFE) impulsaran una evolució de la normativa que permetrà millorar l’accessibilitat als autobusos aplicant criteris avançats d’usabilitat als següents elements d’accessibilitat: rampes, espais reservats i elements de subjecció i seguretat. Per fer-ho, i en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, ambdues entitats han signat avui una addenda al seu conveni que inclou la sol·licitud conjunta a la Comissió Econòmica per a Europa de les Nacions Unides de la modificació del Reglament núm. 107, concretament de les característiques tècniques d’alguns elements vinculats a l’accessibilitat a bord del bus, descrites en el seu Annex 8.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que “TMB és un referent internacional en l’àmbit de l’accessibilitat i per això volem avançar-nos un cop més impulsant una evolució en la normativa que permeti una major accessibilitat a la xarxa de transport públic de la nostra ciutat i de la resta d’Europa”. En aquest sentit, Bonet ha posat en valor la relació amb COCEMFE en “una sinergia clau per conèixer les necessitats del col·lectiu de persones amb discapacitat i posar-nos al seu servei per millorar la qualitat de vida en el dia a dia”. Per la seva banda, el president de COCEMFE, Anxo Queiruga, ha explicat que “hi ha una falta d’accessibilitat generalitzada al transport públic que vulnera el dret de les persones amb discapacitat a tenir una vida independent, de manera que el canvi de normativa facilitaria la nostra mobilitat, no només en grans ciutats com Barcelona, que és un referent en accessibilitat, sinó també a nuclis de població més petits, on hi ha enormes dificultats d’accés al transport públic”. A més, Queiruga insisteix en “la necessitat d‘impulsar la millora de l’accessibilitat del transport en autobús a nivell europeu, i no només per als més de 100 milions de persones amb discapacitat que hi ha a Europa, sinó per a tota la ciutadania en el seu conjunt”.

La iniciativa sorgeix arran d’un treball d’auditoria de la flota de Bus de TMB i del diàleg constant amb entitats com COCEMFE, clau per poder iniciar un canvi així a nivell europeu ja que és la principal entitat a Espanya i un referent europeu.  TMB així segueix en la seva línia de millora de l’accessibilitat, de fet ja té la xarxa de bus adaptada en la seva totalitat per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) des de l’any 2007 amb tots els autobusos de la flota amb seients reservats a l’interior dels vehicles i rampa d’accés al vehicle. I des del 2020, les persones amb mobilitat reduïda disposen de noves millores d’accessibilitat com ara portes més amples i el desplegament d’una rampa que s’ajusta a l’obertura de les portes, per facilitar la maniobrabilitat dels usuaris en cadira de rodes.

Els autobusos de TMB també són accessibles per les persones invidents o amb discapacitat visual ja que disposen d’avisadors de parada visuals a l’exterior dels vehicles, amb el dispositiu d’infoaccessibilitat per a invidents. A les validadores de l’interior dels vehicles, hi trobaran una senyalització que, mitjançant el contrast de colors també en braille, els permet llegir el número de calca (número identificador del vehicle) del bus en què viatgen. També disposen d’una nova funcionalitat a l’app de TMB, anomenada Opcions de guiatge a la parada de bus, que permet estar informat de quan el bus està arribant a la parada, quan està aturat i l’estat de les portes. A més, disposa d’un servei específic d’avís al conductor.

Pel que fa a les estacions de la xarxa de metro, totes les que es construeixen o es rehabiliten des de l’any 1992 garanteixen l’accessibilitat i actualment més del 92% de la xarxa de metro és accessible. Des de TMB es continua treballant per fer que el metro sigui més accessible per a tothom amb l’adaptació progressiva de les instal·lacions, la implantació, a tota la xarxa, de distribuïdores amb sistema de navegació per veu, d’encaminadors per a persones cegues en les estacions i de dispositius lluminosos de tancament de portes, cada dia a més trens. Als Punts TMB d’informació i atenció al ciutadà també tenen diferents elements que milloren l’accessibilitat en el seu servei com és un mapa en relleu de la xarxa de metro i una guia de metro en Braille i, concretament el Punt TMB de Sagrada Família que no té barreres arquitectòniques, integra el gestor de torns amb la tecnologia NaviLens i disposa d’una taula d’atenció amb el sistema SVisual, un sistema de vídeo interpretació en llengua de signes, anell inductiu i mobiliari adaptat.

A més, des de l’any 2020, tenim el sistema d’orientació NaviLens implementat a tota la xarxa de metro i bus. Aquest sistema està conformat per etiquetes intel·ligents que informen a les persones amb discapacitat visual sobre la senyalització i la informació dels serveis de metro i bus a través d’una aplicació mòbil gratuïta.

Aquesta addenda signada avui parteix d’un conveni entre TMB i COCEMFE l’any 2021 on ambdues entitats expressaven la seva voluntat per promoure actuacions entorn de l’accessibilitat universal en el transport públic per a augmentar la igualtat de drets i oportunitats de les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda. La seva signatura ha sigut essencial per a iniciar una sèrie de col·laboracions que són imprescindibles per a millorar les condicions d’accessibilitat de les nostres xarxes de metro i bus.

Imatge Laia Bonet durant la signatura amb COCEMFE. /Foto: M.A.CUARTERO (TMB) Laia Bonet durant la signatura amb COCEMFE. /Foto: M.A.CUARTERO (TMB)

Principal operador de transport públic

TMB és el principal operador de transport públic de Catalunya, que ofereix dues xarxes regulars de transports (la de bus de superfície i la de metro subterrània), així com diversos serveis de transports d’oci, amb l’objectiu de satisfer les necessitats de mobilitat de la ciutadania, millorar la qualitat de vida a l’àrea metropolitana i reduir la distància entre les diferents ciutats, oferint un servei accessible per a tothom. TMB és un referent de mobilitat urbana, que treballa en línia a l’agenda 2030 i altres orientacions tècniques i normatives orientades al desenvolupament sostenible i equitatiu de la societat.

Sobre COCEMFE

La Confederación Española de Personas con Discapacidad Física y Orgánica (COCEMFE)  és una ONG sense ànim de lucre constituïda el 1980. El seu propòsit és aconseguir una societat inclusiva que garanteixi l'exercici ple dels drets de les persones amb discapacitat física i orgànica. Coordina, representa i impulsa el Moviment Associatiu de persones amb discapacitat física i orgànica a Espanya, format per 92 entitats estatals, autonòmiques i provincials, que al seu torn representen més de dos milions i mig de persones amb discapacitat i aglutinen més de 1.600 associacions.

Categorías: Tren real

El Centenari de bus de TMB amb la 44ena edició de la Cursa de la Mercè

Sáb, 09/17/2022 - 13:00

La celebració del centenari de la xarxa de bus de TMB està participant activament a les cites ciutadanes més populars, sostenibles i solidàries de les Festes de la Mercè com ho és la 44a edició d'aquesta cursa que ja s'ha convertit en un clàssic de l'esport popular a la ciutat de Barcelona.

Per aquest acte, TMB exposarà a l’Avinguda Maria Cristina, davant la zona de pòdium, el primer autobús que va circular per Barcelona, el Tilling Stevens, i també l’autobús clàssic Aclo Regent III, tots dos busos d’origen britànic i de dos pisos, el primer de 1922 i el segon de 1949, patrocinats per la firma cervesera Moritz. Transports Metropolitans de Barcelona també cedirà a la Cursa de la Mercè un bus d’hidrogen d’última generació que farà el tancament i servei de “bus-escombraaixí com 2 cotxes elèctrics de la flota d’assistència de TMB per al crono i per al transport de jutges de Cursa.

Imatge Per primera vegada s'ha exhibit l'històric Tilling Stevens restaurat / Foto: Pep Herrero (TMB) Per primera vegada s'ha exhibit l'històric Tilling Stevens restaurat / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Per la seva banda, els membres del Club Atlètic de TMB, format per treballadors i treballadores de l’empresa de transport públic, faran funcions de “llebre” a la Cursa de la Mercè, marcant un determinat ritme i servint de referència als altres corredors durant la primera part del recorregut.

A la finalització de l'esdeveniment, TMB oferirà dos trofeus amb la imatge del Tilling Stevens, el primer bus que va circular per Barcelona. El trofeu serà per a les categories absolutes masculina i femenina.

Categorías: Tren real

Páginas