Mensaje de error

Deprecated function: Optional parameter $path declared before required parameter $langcode is implicitly treated as a required parameter en include_once() (línea 1442 de /mnt/web424/a0/12/51593012/htdocs/main/includes/bootstrap.inc).

Notícias TMB

Suscribirse a canal de noticias Notícias TMB
RSS feed for TMB Noticies site https://noticies.tmb.cat
Actualizado: Hace 2 horas 19 mins

TMB incorpora 85 nous agents d’atenció al client per a metro

Vie, 06/28/2024 - 14:45

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incorpora aquest estiu al servei de metro 85 nous Agents d’Atenció al Client (AAC). De la convocatòria hi ha un percentatge important de gent jove, ja que els menors de 30 anys representen un 60%. Respecte al gènere, el 36% (31) són dones, d’aquesta manera TMB segueix sumant talent femení a la seva plantilla. Aquesta aposta per incorporar a la dona a un sector masculinitzat es produeix també a bus, tal com es va mostrar la setmana passada, quan es van incorporar 331 professionals a la bossa de conducció d’autobusos, 72 dones, després d’una convocatòria que tenia un 40% de reserva de places per a dones. 

El conseller delegat, Xavier Flores, ha donat la benvinguda a la família de TMB als nous Agents d'Atenció al Client (AAC) de Metro. Flores ha destacat "el paper fonamental que tindreu en la vida de moltes persones a l’àrea de Barcelona, perquè contribuireu a garantir el seu dret a la mobilitat".  Flores ha ressaltat també la joventut de les persones que s’incorporen aquest estiu, un grup que té una mitjana de 30 anys.

Més agents d’atenció al client per a metro

De les 85 persones contractades a metro que s’incorporen avui, 31 (36%) són dones i 54 (64%) són homes. De fet, en la figura d’AACC de metro, que compta amb més de 1.700 AAC, les dones representen gairebé el 58%. Les funcions laborals del col·lectiu abracen diferents tasques entre les quals es troben la conducció o maniobra dels trens i l’atenció a les persones usuàries de la xarxa. Si ens fixem però en la plantilla general de metro, encara estem lluny d’una igualtat, ja que les dones representen un 36% del total. 

Categorías: Tren real

L'estació d’Universitat es vesteix amb els colors de la bandera de l’arc de sant martí

Vie, 06/28/2024 - 12:30

Des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ens sumem a la celebració del Dia de l’Orgull LGTBI, com a empresa compromesa amb el desenvolupament sostenible i equitatiu de la societat que aposta per la igualtat d’oportunitats i la no discriminació. L'empresa, en col·laboració amb Pride Barcelona han dut a terme una acció ben visible: decorar amb els colors de l’Orgull la cèntrica estació d’Universitat del metro de Barcelona.

Des d'avui diversos espais de la parada del suburbà llueixen uns vinils temàtics que commemoren el Dia de l’Orgull, que avui, 28 de juny, se celebra internacionalment. Així, les andanes de la L1 (direcció Hospital de Bellvitge i direcció Fondo), un banc de l'andana i també una paret del vestíbul llueixen vinils amb la bandera inclusiva. 

L’objectiu és promocionar el transport públic als esdeveniments que organitza l'entitat durant aquest mes i recolzar els valors del col·lectiu. Podeu consultar tota la programació al web del Pride Barcelona 2024.

A més, avui estrenem 'Ens mou la diversitat’, un nou episodi del pòdcast La Casa Sonora de TMB on dos membres de l’associació Visibles, que també son empleats de TMB, expliquen com ha anat el primer any de vida de l’entitat en una xerrada distesa que es pot escoltar i veure per diferents canals (Spotify, iVoox i YouTube).
 

Imatge Imatge Imatge Imatge
Categorías: Tren real

Transport públic per al doble concert d’‘Eufòria’ al Palau Sant Jordi

Vie, 06/28/2024 - 06:49

Amb motiu del doble concert d’‘Eufòria’ que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà passat, diumenge 30 de juny, en dues sessions, a les 12 h del migdia i a les 19 hores del vespre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà serveis d’autobusos llançadora per a la pujada, que faran el recorregut entre la plaça d’Espanya i el Palau Sant Jordi i circularan de les 9.30 h a les 12 hores per a la primera sessió, i de les 16.30 h a les 19 hores per a la segona. També posarà en funcionament serveis llançadora de busos de baixada quan finalitzin els concerts (de les 13.15 h. a les 15.15 hores per a la primera, i de les 20.15 h a les 22.15 hores per a la segona) entre el recinte i la plaça d’Espanya.

En aquests serveis de bus llançadora seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Palau St. Jordi”.

Diumenge el metro funciona fins a la mitjanit

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

L’exposició fotogràfica ‘Un mar obert a tothom’ convida a reflexionar sobre la relació que tenim amb el mar

Mié, 06/26/2024 - 14:37

L’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions del metro de l’estació de Diagonal, acull fins al pròxim 5 de setembre l’exposició fotogràfica ‘Un mar obert a tothom’, impulsada per la Fundació Barcelona Capital Nàutica, en col·laboració amb la Fundació TMB. Les imatges ens desperten preguntes sobre els oceans: com els vivim, els gaudim, els patim, els necessitem?

Aquesta tarda, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, ha visitat l’exposició juntament amb Ignasi Armengol, director de la Fundació Barcelona Capital Nàutica. Flores ha destacat que “acollir la mostra a les nostres instal·lacions és un exemple del nostre compromís amb l’agenda 2030 i amb el desenvolupament sostenible”. En aquest sentit, Flores ha recordat que “a TMB estem compromesos amb l’objectiu de zero emissions” i que “el transport públic és la millor opció per lluitar contra el canvi climàtic sense perdre el dret a la mobilitat”. 

L’exposició és un recull de 25 fotografies que proposen una reflexió respecte a la relació que tenim amb el mar segons el lloc del món on hem nascut. Les imatges mostren, des de diverses perspectives, com interaccionem els éssers humans amb els oceans amb una mirada artística i creativa. Els autors són fotògrafs aficionats i professionals que han compartit la seva visió única sobre el mar.

Sota el lema ‘Com seria un mar obert a tothom?’ la Fundació Barcelona Capital Nàutica va convocar un concurs internacional de fotografia que buscava la imatge més icònica sobre el que el mar significa per als humans. Va rebre més de 2.500 fotografies provinents de tot el món (consultables a la plataforma de continguts digitals Agora Awards). A l’exposició de l’Espai Mercè Sala hi són les fotografies finalistes. 

La mostra es pot veure fins al 5 de setembre a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal. L’horari és de dilluns a divendres de 10 a 20 hores i l’entrada és gratuïta.

L’exposició coincideix amb l’esdeveniment internacional que acollirà Barcelona entre el 22 d’agost i el 27 d’octubre. La capital catalana serà la seu de la 37a edició de la Copa Amèrica de Vela, la competició esportiva més antiga de la història i la més important del món de la nàutica esportiva.

Barcelona Capital Nàutica és una fundació pública que té com a missió impulsar Catalunya i Barcelona com a referents nàutics del món a través del desenvolupament de projectes en els eixos de la innovació i la sostenibilitat, l’educació, l’esport, l’economia blava i la cultura marítima. La FBCN ha tingut un paper clau en l’organització logística de la Conferència del Decenni de l’Oceà de les Nacions Unides i, actualment, juntament amb els seu patrons, són seu amfitriona de la 37a Copa Amèrica.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) treballa per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible, l’Agenda 2030 de Nacions Unides i pel programa d’acords voluntaris per a la reducció de les emissions d’efecte hivernacle de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic. Aquest compromís ha situat l’àrea metropolitana de Barcelona com a capdavantera en la recerca i la innovació en el transport urbà d’emissió zero, tendint a la descarbonització progressiva dels seus serveis de mobilitat i de transport públic amb l’horitzó 2030. Alhora, s’orienta a la millora de la qualitat de l’aire i a potenciar la cultura de l’economia circular, treballant per aturar el canvi climàtic i reduir les emissions contaminants tant a l’atmosfera com als oceans, com a patrimonis ambientals a salvaguardar.

Categorías: Tren real

Les parades com a centre de dades i una IA per millorar la circulació del bus guanyen el repte d’innovació urbana

Mié, 06/26/2024 - 11:55

El repte per millorar l’eficiència de la xarxa de bus de TMB, proposada per l’Ajuntament de Barcelona, a través de la col·laboració entre l’àrea de Mobilitat i la Fundació BIT Habitat, l’agència municipal d’innovació urbana, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Fira de Barcelona, ja té dues propostes guanyadores. La convocatòria, llançada el passat mes de febrer, tenia un doble objectiu que els projectes seleccionats busquen resoldre: d’una banda, millorar l’experiència de les persones usuàries, i de l’altra, optimitzar el temps de desplaçament.

La primera de les solucions presentada per l’empresa canadenca Buspas, consisteix en oferir a les mateixes parades informació i dades en temps real sobre la xarxa de bus en particular i l’entorn viari en general. A la vegada la mateixa parada recull i proporciona informació del que succeeix al seu entorn. 

La segona proposta, a càrrec de la nord-americana Hayden AI, utilitza la intel·ligència artificial per detectar des del mateix autobús ocupacions tant del carril bus com de les mateixes parades, amb l’objectiu de millorar la seva velocitat comercial. Ambdues solucions compleixen amb el reglament de protecció de dades (RGDP) a nivell europeu.

El repte va rebre un total de 25 propostes d’empreses d’origen nacional i internacional provinents de diferents països europeus, americans o asiàtics, com n’és exemple Canadà, França o Corea del Sud, gràcies també a la difusió i suport d’Acció a través de la seva Xarxa d’Oficines Exteriors.

Parades de bus intel·ligents

La primera proposta guanyadora proposa una nova tecnologia per a les parades d’autobús que funciona tant com una pantalla d’informació al passatger, com un centre de dades que transforma la infraestructura existent de la marquesina en un entorn connectat. L’objectiu de Buspas és millorar l’experiència global de les persones usuàries de l’autobús mitjançant la creació d’un sistema d’informació integral i accessible que proporciona actualitzacions i dades en temps real sobre la xarxa de bus, i que alhora proporciona a l’operador informació en temps real del que succeeix a la parada per tal d’oferir un millor servei.

La proposta tindrà un calendari de 16 mesos entre la producció, el prototipatge, la instal·lació i el test en un entorn real. El projecte rebrà 97.200 euros, que cobriran el 80% del cost total.

IA per millorar la velocitat comercial de l’autobús 

La segona proposta, utilitza la visió per ordinador, càmeres i sensors amb connectivitat 5G per protegir carrils bus i parades. El sistema, que està instal·lat a l’interior dels autobusos, pot identificar vehicles estacionats que obstrueixen el trànsit i utilitza la tecnologia i la intel·ligència artificial per ajudar a comprendre com, on i quan, aquestes ocupacions de parades i carrils afecten el funcionament del transport públic. D’aquesta manera, es pot millorar la fluïdesa en el carril bus i optimitzar la seva velocitat comercial. 

La singularitat del sistema és que es pot instal·lar a l’interior de l’autobús, protegint-lo de les condicions meteorològiques i afectacions externes, alhora que manté una precisió completa en els sistemes de captació de situacions. A més de la detecció en si mateixa de les ocupacions del carril bus, la tecnologia i la intel·ligència artificial serveixen per ajudar a comprendre com les obstruccions a les parades i  als carrils afecten la velocitat del transport públic.

La plataforma de percepció de Hayden AI carrega només les dades necessàries per detectar actes d'indisciplina en els carrils bus que permetin identificar els punts de la xarxa on es produeix un major descens de la velocitat dels autobusos. El calendari de la prova pilot serà de sis mesos, i rebrà 100.000 euros de finançament, el 50% del cost total.

Els dos projectes premiats tindran, a més, projecció internacional participant en la propera edició de Tomorrow.Mobility, que tindrà lloc al novembre conjuntament amb Smart City Expo World Congres al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.

Pilar fonamental de la mobilitat urbana

La capital catalana compta amb una completa xarxa de transport públic de qualitat. Amb més de 100 línies que cobreixen pràcticament tota la ciutat i amb més de 700.000 validacions diàries a bus, és un dels pilars bàsics de la mobilitat metropolitana. A més, l’aposta per la sostenibilitat amb la incorporació a la flota de vehicles d’hidrogen, elèctrics o de gas natural fa que Barcelona tingui una de les xarxes més netes de la Unió Europea. 

Així mateix, els autobusos estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i connectats per tal de facilitar la circulació, la qual cosa fa que la ciutadania hagi valorat molt satisfactòriament les seves prestacions (8 sobre 10).

Barcelona Innova Lab Mobility

Aquesta nova convocatòria s’emmarca en la iniciativa Barcelona Innova LAB Mobility, impulsada per l’Ajuntament de Barcelona a través de l’àrea de Mobilitat, BIT Habitat i Fira Barcelona, amb la voluntat de potenciar i facilitar l’execució de proves pilots i nous projectes en l’àmbit de la mobilitat urbana intel·ligent i sostenible per tal de diversificar l’economia de la ciutat i consolidar Barcelona com la capital de la innovació en mobilitat del sud d’Europa. 

Aquest és el segon repte de mobilitat que es llança dins d’aquest programa, després que l’any passat s’iniciés amb dues proves pilot centrades a millorar la seguretat en la circulació de les motocicletes, que estan ara en ple desenvolupament.

Categorías: Tren real

El Conseller Delegat de TMB explica a BETEVÉ les obres d'aquest estiu a metro

Mié, 06/26/2024 - 10:46

El Conseller Delegat de TMB, Xavier Flores, va assistir ahir al programa Bàsics, de la televisió local de Barcelona, BETEVÉ. Durant la intervenció, Flores va explicar el motiu de les obres d'aquest estiu a metro destacant que han de servir per modernitzar les vies, millorar l'accessibilitat i reduir vibracions, minimitzant a l'hora, les incidències. El Conseller Delegat també va fer un repàs al primer dia dels talls, que han transcorregut amb normalitat i amb els transports alternatius funcionant correctament. 

Xavier Flores també ha fet un repàs a l'actualitat i ha parlat sobre altres temes al voltant de la mobilitat, com l'augment de la demanda o l'oferta de trens. Podeu trobar l'entrevista en aquest enllaç: https://beteve.cat/basics/xavier-flores-tmb-17-trens-mes-permetrien-millorar-oferta-metro/

Categorías: Tren real

Normalitat durant el primer matí laborable dels talls parcials de les línies 2 i 5 metro

Mar, 06/25/2024 - 12:59

Des d'avui, i fins al diumenge 1 de setembre, el tram Cornellà Centre - Collblanc de la línia 5 de metro, d’uns 5 quilòmetres de longitud, està tancat per obres de renovació de la via. Durant aquest període de temps queden sense servei les estacions de Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases i Ernest Lluch. Collblanc, terminal provisional, disposa d'una andana en funcionament (direcció Vall d’Hebron), mentre que l’altra andana (sentit Cornellà Centre) està tancada. La resta de la línia 5, entre Collblanc i Vall d’Hebron funciona amb normalitat. 

Imatge

Aquesta obra permetrà millorar la fiabilitat de la línia, augmentar el confort durant el viatge i, també eliminar les vibracions per l’ús de la infraestructura que afecten aquest tram. 

A més, s’instal·larà a Cornellà Centre una agulla del tipus bretelle que millorarà la disponibilitat de la línia -ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència- i permetrà incrementar la capacitat de transport amb més trens a l'L5, de moment amb un més a partir del setembre

D’altra banda, el tall servirà per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació. 

La xarxa de metro és la principal alternativa per a la mobilitat en el tram afectat per les obres, en especial l'L1, i també el servei de Rodalies a Cornellà i l’Hospitalet. Per aquest motiu, els dos serveis especials d’autobusos que s'han habilitat connecten les estacions afectades amb aquests dos serveis ferroviaris. . 

El servei de bus especial 1 fa el recorregut entre Cornellà Centre i Collblanc, però no té parada a Can Vidalet, ja que és inviable l’accés amb autobusos de gran capacitat pel viari de la zona on hi ha l’estació de Can Vidalet. Aquest primer bus fa un recorregut similar a l'L5 però passant per l’estació Rambla Just Oliveras (L1 i Rodalies) i Can Serra (L1). També connecta amb l’L9S/L10S a Collblanc; amb el Trambaix (Cornellà Centre i Ernest Lluch) i amb Rodalies (Rambla Just Oliveras i Cornellà Centre).

El bus especial 2 fa el trajecte Can Serra - Can Vidalet, per garantir la connexió d’aquesta estació amb la resta de la xarxa de metro a través de l’enllaç a l'L1 (Can Serra) on també té parada la llançadora del bus especial 1. 

El primer dia del tall s'està desenvolupant sense cap incidència destacada i tant el metro com els 26 autobusos especials estan absorbint amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat.

Renovació de les fixacions de la via i reducció de vibracions a l’L2

Avui també s'ha iniciat el tall parcial entre Paral·lel i Sagrada Família de l'L2 per treballs de substitució de les fixacions de via per eliminar les vibracions.  Fins al diumenge 25 d’agost hi ha sense servei sis estacions (Paral·lel, Sant Antoni, Universitat, Passeig de Gràcia, Tetuan i  Monumental). Sagrada Família, terminal provisional, té una andana en funcionament (direcció Badalona Pompeu Fabra), mentre que l'andana sentit Paral·lel està tancada. La resta de l’L2, entre Sagrada Família i Badalona Pompeu Fabra, funciona amb normalitat.

Imatge

Com en el cas de l'L5, la principal alternativa de transport és la resta de la xarxa de metro, que s'ha reforçat amb més trens per poder garantir la mobilitat del tram afectat, amb importants intercanviadors molt a prop de les estacions afectades de l'L2: en especial, Paral·lel i Passeig de Gràcia de la l'L3, Universitat de l'L1, Passeig de Gràcia de l’L4 i Sagrada Família de l’L5. 

Categorías: Tren real

TMB retira el darrer tren de la sèrie 2000 que quedava en circulació al metro de Barcelona

Vie, 06/21/2024 - 16:02

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat el darrer tren de la sèrie 2000 que quedava en circulació a la línia 3 del metro de Barcelona. Durant la jornada d’avui, el darrer comboi d’aquesta sèrie format pels motors 2021-2022-2023-2024 i pel remolc 2306, ha efectuat la seva última volta entre les estacions de Zona Universitària i Trinitat Nova, després de 18 milions de quilòmetres (entre tota la flota de la sèrie). Ara, la Fundació TMB, sumarà una peça més al seu ampli ventall de vehicles històrics, preservant tres cotxes d’aquesta sèrie 2000: dos motors i un remolc. La retirada d’aquest tren forma part de la renovació dels combois per eliminar tot l’amiant del material mòbil de la xarxa de metro. Així, en el cas de la línia 3 segueixen incorporant-se progressivament els nous trens de la sèrie 7000.

Els primers trens “cuc”

Els trens de la sèrie 2000 van començar a circular per la línia 3 de metro amb passatgers el 27 de juliol de 1992, tot i que aquest material s’havia encarregat inicialment per donar servei a l’esperada línia 2. De fet, la construcció de 6 trens triples de la sèrie 2000 (amb composició de 2 cotxes motors + 1 remolc) s’havia realitzat pensant en una de les fites que es volia assolir amb la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona 92 i que era la inauguració de la nova línia 2 de metro. Però els retards van fer que aquesta línia no entrés en servei fins al setembre de l’any 1995 i els trens circulessin primer per la línia 3. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples. 

L’any 1997, amb motiu de l’entrada en funcionament del tram Sagrada Família - La Pau de la línia 2 es posen en marxa els trens de la sèrie 2100 amb 12 cotxes motors, convertint els trens de la sèrie 2000 a composició quíntuple, formada per 5 cotxes (MA1-MB1-R-MB2-MA2). La principal diferència respecte de la sèrie 2000 era que les noves unitats no incorporaven cap porta al frontal del tren. Progressivament, els trens de la sèrie 2000 es van destinar a la línia 3, on han circulat fins ara.

Pioners a Espanya i a Europa 

La característica que més destacava en aquests trens era que van ser el primers trens continus de Metro de Barcelona, però també els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons a fer-ho a Europa, després del de París. Aquests metros, altrament anomenats de tipus cuc, disposaven d’un passadís que permetia la interconnexió interior entre cotxes. La visió sencera de tot el tren per dins representava tota una novetat i possibilitava una millor distribució del passatge a l’interior, alhora que oferia una major sensació de seguretat, especialment a les hores de menys afluència de viatgers.

Dels trens de la sèrie 2000 també es recorden els seients dissenyats per l’interiorista i dissenyadors Miguel Milà, amb la seva característica composició de seient doble amb peu i que recentment van formar part de l’exposició Miguel Milà- Diseñador Pre industrial, que se celebra a Madrid en el marc del certamen Madrid Design Festival.
 

Els sis cotxes van ser construïts per CAFMeinfesa  i GEC Alstom, amb motors de Mitsubishi Electric, i van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Cada unitat va suposar una inversió de 480 milions de pessetes de l'època (amb un pressupost total de 2.880 milions de pessetes).

Remodelació i modernització

L’any 2015 va començar un procés de remodelació de totes les unitats d'aquesta sèrie amb l'objectiu d'allargar la vida útil dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Fins fa poc, convivien a la línia 3 amb els trens de la sèrie 3000, algunes unitats de la sèrie 5000 i recentment amb els nous trens de la sèrie 7000.

La remodelació dels combois va comportar canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les moltes novetats incorporades, les més visibles per a l'usuari van ser la nova disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED, la nova situació dels agafadors, els nous polsadors a la zona per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) -per tal que l'usuari amb problemes de mobilitat pogués avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren-, els indicadors lluminosos de tancament a les portes per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives, així com la instal·lació d'un nou tipus de passadís entre cotxes, per facilitar les tasques de manteniment, i el canvi del paviment.

Videovigilància i climatització de cabines

Pel que fa a la seguretat, es van revisar totes les portes d’accés i es va implantar un sistema de videovigilància que permetia la gravació de l’interior del tren en sincronia amb els tiradors interiors d’emergència. També es va actualitzar la cabina de conducció, amb equips d’aire condicionat propis i millores en l’estanquitat, i es van instal·lar detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmentava la seguretat.

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, en la remodelació també es van dur a terme altres accions a l'interior de les unitats orientades al confort, com ara la substitució del paviment. A l'exterior, es va reparar tota la xapa i es van introduir petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren amb tecnologia LED i els indicadors lluminosos laterals.

Categorías: Tren real

TMB incorpora 72 noves professionals per a bus i ja suma un 11% de dones conductores

Vie, 06/21/2024 - 13:47

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha donat la benvinguda avui a la nova promoció de 331 professionals que s’incorporen a la bossa de conducció d’autobusos i dels quals 72 són dones. Amb aquest procés, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) continua avançant de manera ferma en la seva aposta pel talent femení fent que el total de conductores de la plantilla ascendeixi fins a les 442, el que representa un 11% del personal dedicat a les tasques de conducció a l’àrea de bus.    

Laia Bonet, ha volgut agrair a les noves incorporacions l’esforç i la il·lusió demostrada durant tot el procés de selecció per sumar-se a un “grup humà que està sempre al servei de la ciutadania” i que és “imprescindible per garantir el dret a la mobilitat i el bon funcionament de la ciutat de Barcelona”. Bonet també ha destacat que el 22% de les places de la darrera convocatòria hagin estat per dones, el doble del percentatge de dones conductores que hi havia fins ara en total. “És un sector masculinitzat i, per això, des de TMB impulsem accions com la reserva de places per dones conductores”, ha explicat Bonet. La presidenta ha insistit que aquesta mesura “ens ajuda a avançar com a societat, i evidentment, com a companyia de transport públic”.

Procés formatiu

Les persones seleccionades han participat d’un procés formatiu que ha suposat la col·laboració de més de 70 professionals de diversos àmbits de TMB. Les jornades pràctiques, que han servit a les i els nous professionals per conèixer les diferents sèries de vehicles i altres aspectes de la conducció, s’han combinat amb continguts teòrics. Els coneixements operatius relacionats amb l’organització del treball, calendaris, i horaris de servei o formacions en prevenció de riscos laborals, han completat els quadres formatius dels nouvinguts. A més, també s’han promogut trobades amb personal més veterà per compartir experiències i encaminar la gestió laboral del dia a dia.    

Categorías: Tren real

Últim dia d'escola a bord del bus del Roque, el conductor més especial

Vie, 06/21/2024 - 12:49

El darrer dia d'escola sempre és especial perquè després d'un any acomiades els companyes i companyes, dius adéu als llibres, als deures i agraeixes als professors i professores la seva cura i dedicació. Però els alumnes de l'escola Pau Casals del districte Horta-Guinardó i altres escolars d'altres centres educatius propers s'acomiaden també d'una persona molt especial: del conductor Roque i del seu bus. I la seva arribada cada matí a l'escola, vora les 9 h, és un espectacle: crits, clàxon, salutacions amb la mà...   

El Roque López, conductor de TMB, és l'encarregat de portar-los cada dia a l'escola. Ell porta quatre anys en aquesta ruta, la línia 39 (Pl. Urquinaona - Pl. Catalana) i coneix tots els nens i nenes i també als pares i mares que els acompanyen, ja que els recull a la parada cada matí.  Avui, darrer dia del curs 2023-2024, en Roque ha tingut un detall amb els infants i els ha repartit gorres de TMB i làmines per pintar. Els petits l'han obsequiat també amb dibuixos, petons i abraçades. Una relació que els més petits valoren moltíssim cada dia abans de començar l'escola. Un altre exemple, el darrer dia d'escola abans de les festes de Nadal, en Roque va aparèixer vestit de Pare Noel per desitjar unes bones festes i els nens i nenes van "embogir". No és pas estrany que el Roque s'hagi convertit en el seu conductor favorit i una persona més (molt especial) en la seva rutina diària. 
 

Categorías: Tren real

El metro funcionarà 67 hores sense interrupció durant el cap de setmana i la revetlla de Sant Joan

Jue, 06/20/2024 - 12:43

Com cada any per la revetlla de Sant Joan, el pròxim diumenge, dia 23 de juny, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) donarà servei de metro durant tota la nit. És a dir, els trens circularan sense interrupció des de les 5 de la matinada de dissabte, 22 de juny, fins a les 12 de la nit del dia 24, de manera que el metro funcionarà de forma continuada durant 67 hores.

Per la revetlla de Sant Joan es genera una mobilitat nocturna elevada a la ciutat de Barcelona i a la seva àrea metropolitana, a la qual TMB respondrà incrementant amb 12 trens més l’oferta habitual de servei entre les 21h i les 5h de la matinada. Aquest augment del nombre de trens en circulació serà especialment significatiu a la línia 4, on el reforç s’allargarà fins a les 8h del matí del dilluns 24 en previsió d’una major afluència d’usuaris de metro a la zona de platges.

A més, hi haurà un desplegament especial de personal en les estacions més properes al front marítim: Barceloneta, Ciutadella I Vila Olímpica, Bogatell i Llacuna. El reforç serà de personal d’atenció, neteja i seguretat.

Així, amb vuit línies de metro i 159 estacions obertes ininterrompudament, TMB contribueix a una mobilitat sostenible i segura amb transport públic durant la revetlla de Sant Joan per facilitar els desplaçaments de la ciutadania.

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

TMB, amfitriona d’unes jornades per promoure la sostenibilitat amb CIVINET Iberia

Jue, 06/20/2024 - 08:37

Al llarg de dos dies, dilluns i dimarts, i sota el lema “Viatjant junts: modelar el futur de la mobilitat urbana sostenible”, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha estat l’ambaixadora de CIVINET Iberia fent d’amfitriona d’unes jornades que han inclòs una sessió networking al Pier 01 (El Hub tecnològic ubicat al Palau de Mar) i visites tècniques posteriors a la  trobada central  a la sala de l’Espai Gaudí, a l’estació de Sagrada Família (L2 i L5). L’objectiu d’aquestes jornades ha estat l’intercanvi de coneixements i experiències per poder configurar el futur de la mobilitat urbana sostenible, tot convertint-la en una prioritat explorant solucions de transport eficient que redueixin la dependència de l'automòbil.

A través de presentacions estructurades i en format de brainstorm (tempesta d’idees), els participants a l’acte de l’Espai Gaudí de dimarts passat van exposar temes clau i solucions, fomentant d’aquesta forma la transferència de coneixement tecnològic i de col·laboració. Estaven convidats a les jornades responsables i tècnics de mobilitat, medi ambient, transició climàtica i infraestructures dels ajuntaments de Madrid, Granada, Lleó, Vila-real, Besain, Braga i Guimarães, membres de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), l’Instituto da Mobilidade e dos Transportes (IMT-IP), l’Institut de Trànsit i Seguretat Viària (INTRAS) de la Universitat de València, així com representants d’associacions, entitats i dinamitzadors com el PEMB (Pla Estratègic Metropolità de Barcelona), in move by railgroup, la plataforma d’innovació de ciutats intel·ligents BABLECiudades que caminanLas Rozas InnovaSagulpa, entre d’altres.

L’obertura de la sessió d’ahir, a càrrec de Margarida López Romero, directora d’Innovació i Transformació Digital de TMB, va servir per introduir als assistents a què és TMB: “el principal operador de transport públic de Catalunya i un referent d’empresa de mobilitat ciutadana a Europa i el món”, tot destacant la “gran aposta per la mobilitat zero-emissions” iniciada als últims temps i projectada cap al futur. A continuació va seguir la ponència d’Ivan Altaba, responsable de Sistemes d’Energia d’Estació de Metro,“Sostenibilitat en Metro”, a la qual va explicar en detall el Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica, amb una dada que exemplifica clarament el procés de descarbonització i els reptes que aquest implica: “el 2030 el consum de la flota de bus elèctric igualarà el consum de tracció de la línia 1 de metro”. 

Més tard, els diversos panells d'experts es van centrar, sota el lema “Persistència: fer del cotxe un problema del passat”, en entendre per què els automòbils són el mode de transport dominant, tot analitzant polítiques, incentius i solucions tecnològiques per a reduir el seu ús. A la següent taula rodona, sota el títol “Percepció: fer dels desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic els modes de transport més atractius”, es van plantejar estratègies actuals per a millorar i fer atractius i segurs els desplaçaments en bicicleta, a peu o amb transport públic. En aquesta taula Josep Canudas, responsable de Serveis de Mobilitat Compartida, va explicar els aprenentatges clau del projecte AMBici, el servei de bicicleta compartida de l’àrea metropolitana de Barcelona que opera TMB, i la seva contribució al concepte de multimodalitat en l’ús dels transports públics.

Posteriorment es va donar pas a dues taules amb tres presentacions i debats dinàmics en grup. Ja passat el migdia, els participants de les jornades van deixar l’Espai Gaudí per realitzar visites tècniques a càrrec de Josep Maria Armengol, director de Tecnologia de Bus, i de Guillem Camarassa, director del Centre de Suport de la Xarxa de Bus a les Cotxeres del Triangle Ferroviari.

CIVINET Iberia és la xarxa local de CIVITAS a Espanya i Portugal, un equip hispà-lusità que treballa amb i per les ciutats, el propòsit central del qual és promoure la mobilitat sostenible en tots dos estats. Té per objectiu la transferència de coneixement i bones pràctiques i la creació de projectes conjunts de transport sostenible centrats en l'usuari. A través de l'intercanvi entre actors clau, la creació de comunitat i la formació, la xarxa fomenta el compromís polític i impulsa l'experiència col·lectiva, equipant a les ciutats amb les eines necessàries per a posar la mobilitat en el centre de la descarbonització.

Categorías: Tren real

Celebrem el Dia Europeu de la Música amb un concert de cant coral al metro

Mié, 06/19/2024 - 10:15

Coincidint amb el solstici de l'estiu, el 21 de juny celebrem el Dia Europeu de la Música, el metro de Barcelona se suma a aquesta jornada en què professionals i amateurs de la música surten al carrer a compartir de forma gratuïta el seu art amb el públic. La vigília d'aquesta diada, dijous 20 de juny a les 19 hores, tindrà lloc un concert molt variat, emotiu i dinàmic, d'uns 30 minuts, basat en clàssics molt coneguts de la mà de la coral Vedruna Gràcia, al vestíbul de l'estació de Diagonal (L5)

Èxits del rock català com Boig per tu de Sau, himnes que formen part de la història de la música com Stand by me de Ben E. King o hits internacionals com Gimme hope Jo’anna d'Eddy Grant... i així fins a vuit temes que els integrants de la coral oferiran als usuaris del metro que passin pel vestíbul de la línia blava de la cèntrica estació, dijous al vespre. 

Aquesta activitat forma part de TMB Cultura, el projecte cultural de la Fundació TMB, que estableix vincles entre els ciutadans i les associacions culturals de Barcelona i l’àrea metropolitana amb la voluntat d'aproximar la cultura a la ciutadania a través de les seves instal·lacions i d'enriquir l'experiència del viatge en transport públic.

La jove coral de l'escola Vedruna Gràcia, amb només dos anys de vida, està formada per cantants de totes les edats vinculats a l’escola des de diferents àmbits: pares i mares, mestres, exalumnes i tota mena de col·laboradors.

Categorías: Tren real

Transport públic per als dos concerts de Bruce Springsteen a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Mié, 06/19/2024 - 07:34

Amb motiu dels dos concerts de Bruce Springsteen que tindran lloc a l’Estadi Olímpic Lluís Companys demà dijous, 20 de juny, i demà passat l’altre dissabte, 22 de juny (tots dos programats a les 21 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà serveis d’autobusos llançadora per a la pujada, que farà el recorregut entre la plaça d’Espanya i l’Estadi i circularan de les 16.30 h a les 21 hores. També posarà en funcionament serveis llançadora de busos de baixada quan finalitzin els concerts (a partir de les 12 de la nit aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya.

A més, hi haurà informadors per orientar als passatgers de quina és la parada més adient per baixar del bus en funció de l’accés que figura a cada entrada.

En aquests serveis de bus llançadora de pujada i baixada seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Estadi Olímpic”.

El metro es reforçarà amb personal d’atenció i de seguretat a l’estació d’Espanya (L1 i L3), la més propera a l’Estadi Olímpic. Cal recordar que dijous el servei de metro funciona fins a la mitjanit i dissabte de forma ininterrompuda durant tota la nit.

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

El metro de Barcelona farà obres de millora a quatre línies aquest estiu que obligaran a fer talls parcials del servei

Mar, 06/18/2024 - 13:21

El Metro de Barcelona realitzarà obres a quatre línies aquest estiu per disminuir el nombre d’incidències i millorar així la seva fiabilitat, per solucionar les vibracions que existeixen a diferents trams i per ampliar la capacitat d’algunes línies i l’accessibilitat d’algunes estacions.

El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat (DGIM), i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) invertiran més de 25 milions d’euros en diferents obres a les línies L5, L2, L4 i L10N.  Els treballs es realitzaran entre finals de juny i principis de setembre per tal d’afectar al menor nombre possible de persones usuàries de les diferents línies. Algunes de les obres s’han avançat per evitar que coincideixin amb la celebració de la Copa Amèrica.

Concretament, les afectacions del servei seran:

  • Línia 5, entre Cornellà Centre i Collblanc: la interrupció del servei serà del 25 de juny a l’1 de setembre (tots dos inclosos), per obres de renovació d’aquest tram de via, que ha arribat al final de la seva vida útil, i per a realitzar un recrescut d’andana. Aquesta actuació que eliminarà les vibracions, que ampliarà la capacitat i que millorarà l’accessibilitat és una inversió de TMB.
     
  • Línia 2, entre Paral·lel i Sagrada Família: el servei quedarà interromput entre aquestes estacions del 25 de juny al 25 d’agost (tots dos inclosos), per treballs de substitució de les fixacions de via per eliminar les vibracions. Els treballs aniran a càrrec de la Generalitat.
     
  • Línia 4, entre La Pau i Selva de Mar: el tram estarà fora de servei del 27 de juliol al 22 d’agost, tots dos inclosos, per obres d’accessibilitat a l’estació de La Pau i millores a la infraestructura de l’L4. L’obra l’executa la Generalitat.
     
  • Línia 10 Nord, entre Gorg i La Salut: el final de línia de la L10N quedarà fora de servei del 5 al 25 d’agost (tots dos inclosos), TMB renovarà diversos aparells de via per reduir les vibracions. 

Millora a l’L5 


Des del dimarts 25 de juny fins al diumenge 1 de setembre (tots dos inclosos), estarà tancat el tram Cornellà Centre - Collblanc de la línia 5 de metro, d’uns 5 quilòmetres de longitud. Per tant, quedaran sense servei les estacions de Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases i Ernest Lluch; Collblanc, que serà terminal provisional, tindrà una andana en funcionament (direcció Vall d’Hebron) i l’altra andana (sentit Cornellà Centre) estarà tancada. La resta de la línia 5, entre Collblanc i Vall d’Hebron funcionarà amb normalitat. 

TMB durà a terme obres de renovació integral d’aquest tram de via, que ha arribat al final de la seva vida útil. És una obra que permetrà millorar la fiabilitat de la línia, augmentar el confort durant el viatge i, també eliminar les vibracions per l’ús de la infraestructura que afecten aquest tram. 

A més, s’instal·larà a Cornellà Centre una agulla del tipus bretelle que millorarà la disponibilitat de la línia -ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència- i permetrà incrementar la capacitat de transport amb més trens a l'L5, de moment amb un més a partir del setembre

D’altra banda, el tall servirà per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació. L’obra realitzada per Metro requereix una inversió de 16 milions d’euros.

La xarxa de metro és la principal alternativa per a la mobilitat en el tram afectat per les obres, en especial la L1, i també el servei de Rodalies a Cornellà i l’Hospitalet. Per aquest motín, els dos serveis especiales d’autobusos que s’habilitaran connectaran les estacions afectades amb aquests dos serveis ferroviaris. 

El servei de bus especial 1 farà el recorregut entre Cornellà Centre i Collblanc però no tindrà parada a Can Vidalet, ja que és inviable l’accés amb autobusos de gran capacitat pel viari de la zona on hi ha l’estació de Can Vidalet. Aquest primer bus fa un recorregut similar a la L5 però passant per l’estació Rambla Just Oliveras (L1 i Rodalies) i Can Serra (L1). També connectarà amb l’L9S/L10S a Collblanc; amb el Trambaix (Cornellà Centre i Ernest Lluch) i amb Rodalies (Rambla Just Oliveras i Cornellà Centre).

El bus especial 2 farà el trajecteCan Serra - Can Vidalet, per garantir la connexió d’aquesta estació amb la resta de la xarxa de metro a través de l’enllaç a la L1 (Can Serra) on també té parada la llançadora del bus especial 1. 

Es garantirà l'enllaç bus-metro a les darreres sortides del bus especial amb els últims trens en servei. La freqüència dels busos serà de 3-4 minuts aproximadament, amb fins a 26 autobusos, el màxim possible. 

Els usuaris de les estacions de Can Vidalet i Pubilla Casas de l’L5 tenen a menys de 15 minuts caminant les de Can Serra i Florida de L1, respectivament.

Hi ha altres combinacions amb la xarxa de transport ferroviari i de superfície existent a la zona, com Rodalies (R1 i R4 connecten Cornellà Centre amb Sants Estació i l’R3 entre Rambla Just Oliveras i Sants Estació); el Trambaix (T1 i T2 que uneixen Cornellà Centre amb Ernest Lluch i Zona Universitària) i les línies regulars de bus de TMB: D20 (Pg. Marítim - Ernest Lluch) i H8 (Bon Pastor - Ernest Lluch) entre Ernest Lluch i Collblanc, les línies 67 (Cornellà - Pl. Catalunya) i 68 (Cornellà - Hospital Clínic) que comuniquen Cornellà amb Barcelona i les línies circulars de Cornellà, la 94 i 95. Les estacions dels FGC a Cornellà també enllacen amb estacions de metro, com Av. Carrilet (L1), Espanya (L1 i L3) i Europa / Fira (L9 Sud). 

Renovació de les fixacions de la via i reducció de vibracions a l’L2

Des de dimarts 25 de juny fins al diumenge 25 d’agost (tots dos inclosos), estarà fora de servei el tram de la línia 2 entre Paral·lel i Sagrada Família, de 4,4 km de longitud. Per tant, quedaran sense servei sis estacions (Paral·lel, Sant Antoni, Universitat, Passeig de Gràcia, Tetuan i  Monumental); Sagrada Família, que serà terminal provisional, tindrà una andana en funcionament (direcció Badalona Pompeu Fabra) i l’altra andana (sentit Paral·lel) estarà tancada. La resta de l’L2, entre Sagrada Família i Badalona Pompeu Fabra, funcionarà amb normalitat.

La suspensió del servei durant dos mesos permetrà executar obres de millora que són incompatibles amb la circulació de trens. En concret, la Generalitat renovarà diversos elements de via, com les fixacions,  que seran substituïts per una de nous, amb millors prestacions mecàniques que permetran eliminar les vibracions en aquest tram. També es renovaran els quadres de baixa tensió. La inversió de l’actuació és de 5,6 milions d’euros, procedents de fons europeus. 

La principal alternativa de transport és la resta de la xarxa de metro, que es reforçarà amb més trens (entre un 6% i un 12%), i que té importants intercanviadors molt a prop de les estacions afectades de la L2: en especial, Paral·lel i Passeig de Gràcia de la línia L3, Universitat de la l’L1, Passeig de Gràcia de l’L4 i Sagrada Família de l’L5. Com a alternativa, els usuaris també poden fer servir la línia regular de bus de TMB D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), que fa el trajecte complet pel tram afectat (a excepció de l’estació de Monumental), i que es reforçarà amb més vehicles, en funció de la demanda. També es poden utilitzar les línies H12 (Gornal - Besòs Verneda) i H16 (Pg. Zona Franca -Fòrum Campus Besòs), que fan el trajecte totalment o parcialment entre les estacions afectades pel tall. 

Millora de l’accessibilitat a La Pau i de la infraestructura a l’L4

Des de dissabte 27 de juliol fins al dijous 22 d’agost (tots dos inclosos), estarà fora de servei el tram de la línia 4 de metro entre La Pau i Selva de Mar, de 2,6 quilòmetres de longitud. Per tant, quedaran sense servei quatre estacions (La Pau, Besòs, Besòs Mar i El Maresme / Fòrum); Selva de Mar, que serà terminal provisional, tindrà una andana en funcionament (direcció Trinitat Nova) i l’altra andana (sentit La Pau) estarà tancada. La resta de la línia 4, entre Selva de Mar i Trinitat Nova, funcionarà amb normalitat.

La suspensió del servei durant quatre setmanes permetrà executar obres de millora que són incompatibles amb la circulació de trens. En concret, la Generalitat realitzarà dues actuacions: millora de l’accessibilitat a La Pau i millora de la infraestructura de via. Es realitzaran els treballs necessaris per a la instal·lació de l’ascensor vestíbul-andana per quan es posi en servei l’andana de la via 2. I també es renovarà la senyalització i s’instal·larà una agulla del tipus bretelle (conjunt de desviaments que fa possible enllaçar dues vies paral·leles per fer un canvi de sentit dels trens) de La Pau, que permetrà incrementar la capacitat del transport de l’L4 en un futur. Les obres són realitzades per la Generalitat (DGIM) amb una inversió d’1 milió d’euros per a l’accessibilitat a La Pau i 1,5 milions d’euros er a la instal·lació de la bretelle, finançades en part amb fons europeus.

La xarxa de metro serà la principal alternativa de transport, amb la connexió de l’L2 a La Pau. Tot i així, TMB habilitarà un servei especial d’autobús amb parada a cada una de les estacions afectades pel tall, amb una capacitat equivalent i el mateix horari de metro. Es garantirà l’enllaç bus-metro a les darreres sortides del bus especial amb els últims trens en servei. La freqüència dels busos serà de 4 minuts aproximadament en hora punta, i comptarà amb fins a 9 autobusos articulats.

A La Pau hi ha l’enllaç amb la L2 de metro i d’aquí a la resta de la xarxa. A més, la línia regular de bus de TMB, la V31 (Mar Bella - Trinitat Vella) circula molt a prop de les estacions afectades. També són transport alternatiu les línies del Trambesòs T4 (uneix Glòries amb Selva de Mar i El Maresme / Fòrum), T5 i T6 (uneix Glòries amb Besòs) i les línies de Tusgsal B20 i B25 (connecten Urquinaona amb Selva de Mar).

Millora de la via i reducció de les vibracions a l’L10N

Des de dilluns 5 d’agost fins al diumenge 25 d’agost (tots dos inclosos), estarà fora de servei el tram de la línia 10 Nord de metro entre La Salut i Gorg, de 860 metres de longitud. Per tant, quedarà sense servei l’estació de Gorg; La Salut, que serà terminal provisional, tindrà una andana en funcionament (en direcció La Sagrera) i l’altra andana (sentit Gorg) estarà tancada. La resta de la L10N, entre La Salut i La Sagrera, tindrà servei de metro. 

La suspensió del servei durant 3 setmanes permetrà executar obres de millora per renovar d’un aparell de via tipus bretelle o escapament doble, que permet el canvi de via dels trens a l’estació de Gorg. Amb aquesta actuació s’eliminaran les vibracions. El pressupost de l’actuació és d’1 milió d’euros. Com a alternativa a la L10N, els usuaris poden utilizar la línia 2 del metro que també té parada a Gorg, tot i que, fins el 25 d’agost, aquesta només funcionarà fins a Sagrada Família.

Per reduir les molèsties als usuaris durant l’afectació, s’habilitarà un servei especial d’autobusos que cobrirà el trajecte entre La Salut i Gorg, i es garantirà l’enllaç bus-metro a les darreres sortides del bus especial amb els últims trens en servei. 

La línia regular de bus de TMB H10 (Pl. de Sants - Olímpic de Badalona) connecta Gorg amb el centre de Barcelona, la línia B4 de Tusgsal uneix les dues estacions afectades i la línia T5 del Trambesòs, que connecta Gorg amb la plaça de les Glòries de Barcelona.

Campanya d’informació a la ciutadania

TMB desplegarà una àmplia campanya informativa dels quatre talls que afectaran la xarxa de metro a fi d’alertar a les persones usuàries de les afectacions al servei i redirigir-les als espais informatius del web de TMB on es detallen exhaustivament els plans alternatius de transport preparats per fer front als talls per obres de les respectives línies. 

La campanya, que començarà abans que s’iniciïn els talls de L2 i L5, ja està activa a la xarxa i amb informadorsa les estacions afectades. Més endavant aquests informadors també se situaran a les parades d’inici i final del servei de bus llançadora, un cop comencin els talls. El personal atendrà les consultes i repartiran fulletons informatius específics amb les dates, les afectacions, les millors alternatives de transport i altres canals d’atenció i informació on adreçar-se. Per als talls de la línia 4 i la línia 10 Nord, la previsió és que la campanya comenci 15 dies abans de l’inici de les afectacions. 

Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permet ja des del 10 de juny tenir la informació dels talls de la L2 i L5 a la plataforma i recomana les millors alternatives. Posteriorment, a mesura que s’apropin les dates dels talls de la L4 i la L10N, també informarà sobre aquests. Es fa difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB, primer amb els talls L2 i L5, i posteriorment amb la L4 i L10N. També s’informa amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i els punts on s’habilitaran els busos especials substitutoris.

Categorías: Tren real

TMB reforçarà el servei de metro durant l’exhibició de Fórmula 1 al passeig de Gràcia de Barcelona

Lun, 06/17/2024 - 16:15

Amb motiu de la celebració de la F1 Barcelona Fan Festival i l’exhibició de Fórmula 1 que acollirà el passeig de Gràcia aquest dimecres 19 de juny per celebrar l’arribada del Mundial d’Automobilisme a Catalunya del 21 al 23 de juny, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana l’ús del metro i reforçarà aquest servei. Dimecres 19 a la tarda, quan es preveu que hi hagi més afluència d’usuaris, es posaran més trens a les línies convencionals (L1, L2, L3 i L4) hi haurà  fins a un 15% més d’oferta respecte del servei habitual de dia laborable

Per arribar al passeig de Gràcia, les estacions més properes són Passeig Gràcia (L2, L3 i L4), i també Catalunya (L1 i L3), Universitat (L1 i L2) i Urquinaona (L1 i L4). Tant a l’inici com al final de l’esdeveniment, un desplegament especial de personal d’atenció i seguretat en aquestes estacions ajudarà a evitar les aglomeracions, regularà els fluxos de passatge i tancarà accessos momentàniament si és necessari, en funció de l’afluència d’usuaris. En tot cas s’aconsella als usuaris que segueixin les indicacions dels empleats i dels sistemes de megafonia i senyalització. També es reforçarà el personal de neteja.  

Pel que fa al servei de bus, l’esdeveniment provocarà afectacions en diferents línies per les restriccions de trànsit que faran variar el recorregut habitual. A partir del dimarts 18 de juny a les 16 hores les línies de bus de TMB D50, H16, V15,19, 22, 24, 52, 54, 55, 67 i les dues rutes del Barcelona Bus Turístic circularan desviades per itineraris alternatius al seu pas pel centre de la ciutat.

Dimecres 19 de juny a partir de les 11 hores a les línies afectades del dia anterior s’hi sumaran tres línies més de TMB: H12, X1 i 7, que també circularan desviades. Totes les línies d’autobús recuperaran l’itinerari habitual a partir de dijous 20 de juny a les 6 del matí. 

Per a més informació sobre les alteracions i recomanacions de transport públic es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

Transport públic per al concert d’Olivia Rodrigo al Palau Sant Jordi

Lun, 06/17/2024 - 07:24

Amb motiu del concert d’Olivia Rodrigo que tindrà lloc al Palau Sant Jordi demà dimarts, 18 de juny (20 hores), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei d’autobusos llançadora per a la pujada, que farà el recorregut entre la plaça d’Espanya i el Palau Sant Jordi i circularà de les 18 h a les 20.30 hores. També posarà en funcionament un servei llançadora de busos de baixada quan finalitzi el concert (a partir de les 21.45 hores aproximadament) entre el recinte i la plaça d’Espanya.

En aquests serveis de bus llançadora seran vàlids tots els títols de transport del sistema tarifari integrat i els vehicles, tots ells articulats, portaran l'indicador de línia “Pl. Espanya – Palau St. Jordi”.

Dimarts el metro funciona fins a la mitjanit

Per a més informació es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.

Categorías: Tren real

TMB escull el seu projecte solidari 2024: l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA)

Vie, 06/14/2024 - 12:17

Els treballadors i treballadores de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han escollit un any més la causa solidària que centrarà les accions del "Tria la teva causa" d'enguany": L’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA).

La proposta que més suports ha rebut per part de la plantilla busca sensibilitzar sobre la necessitat de millorar la qualitat de vida dels malalts. Com en les edicions passades, aquest projecte és fruit dels suggeriments i propostes dels treballadors i treballadores de TMB, la participació desinteressada dels quals és fonamental per tirar endavant any rere any aquesta campanya.

Ara començarà la preparació de les accions que buscaran sensibilitzar sobre la importància de sumar en favor dels pacients d’ELA i el seu entorn. A tota la plantilla de TMB i, a través d’ella, a la societat en general.

L’ELA és una malaltia neurodegenerativa que encara no té cura i que genera canvis dràstics en la vida dels afectats i afectades i de les seves famílies. D’aquí que sigui bàsic donar a conèixer projectes d’acompanyament i millora de la qualitat de vida de les persones que pateixen ELA.

 

Categorías: Tren real

El programa "Tot es mou" entrevista el conductor que va reanimar un passatger a la línia V31

Vie, 06/14/2024 - 12:15

El conductor de bus Manuel Jiménez va ser el protagonista del programa de TV3 "Tot es mou", gràcies a la gran acció que va dur a terme el passat 10 de maig, en salvar la vida d'un passatger de la línia V31 que és es trobava en situació de parada cardiorespiratòria. Jiménez ha explicat que l'acció es va produir quan estava fent la seva feina a l'alçada del barri de Sant Andreu, i el passatge el va avisar perquè una persona es trobava indisposada. El Manuel no va dubtar un segon i en anar a veure l'estat de l'usuari, va disposar-se a iniciar la reanimació cardiorespiratòria, que alhora va ser clau per salvar-li la vida al passatger. 

Cal destacar que després d'aquest fet el treballador va rebre un reconeixement per part de TMB, en el que la presidenta de l'entitat Laia Bonet, i el conseller delegat Xavier Flores, van voler felicitar el Manuel Jiménez per la seva ràpida actuació. Podeu veure la seva intervenció en aquest enllaç al programa "Tot es mou" del passat dimecres 12 de juny: https://www.ccma.cat/3cat/12062024/video/6287492/

Categorías: Tren real

#TMBrecomana la campanya "Cap infant sense colònies" de la Fundació Pere Tarrés

Vie, 06/14/2024 - 09:18

El temps de lleure és bàsic per a qualsevol infant, però no tots tenen les mateixes possibilitats de gaudir-ne. És per això que un any més la Fundació Pere Tarrés posa en marxa la campanya “Cap infant sense colònies”, que té per objectiu garantir l’accés a les activitats de lleure a l’estiu a infants en situació de vulnerabilitat a través d’un programa de beques. 

Ajuda’ls a créixer engloba tots aquells projectes de la Fundació Pere Tarrés que tenen per objectiu reduir les desigualtats socials i garantir que milers de nens i nenes en risc d’exclusió social puguin participar en activitats d’educació en el lleure durant tot l’any: en els centres socioeducatius, en les colònies escolars i en les colònies i casals d’estiu.

Gràcies al suport de particulars, entitats i empreses això és possible. Amb aquests fons, la Fundació pot becar milers d'infants en situació vulnerable perquè tinguin l'oportunitat d'anar de colònies i casals d'estiu.

Si vols fer la teva aportació, la Fundació Pere Tarrés t'ho posa fàcil. 

TMB hi col·labora fent difusió de la iniciativa.

Categorías: Tren real

Páginas