Sindicador de canales de noticias
FGV destina 16,4 millones de euros anuales al suministro de energía eléctrica
El incremento de plantilla, fundamental para continuar con el plan de mejora del servicio de SFM
La app ten+móvil de Metrotenerife alcanza los cien millones de viajes en tranvía y autobús
Trabajos de mantenimiento de la infraestructura en la estación de Villalba de Guadarrama
Suscrito el convenio para cubrir la vía en Maliaño, en el municipio cántabro de Camargo
Avanzan las obras de restauración de la estación de València Nord
Renfe participa en Saudi International Rail
Retrasos en los trenes de alta velocidad que circulan por Sevilla por la avería de un AVE en Majarabique
Construction starts on Casablanca Sud interchange as King launches suburban rail programme
Retrasos de veinte minutos en varios cercanías de Sevilla por una incidencia de señalización entre Los Rosales y Brenes
TMB obre al públic per primera vegada l’‘estació fantasma’ de Correus
El metro de Barcelona obre per primera vegada l’estació fantasma de Correus a la ciutadania. Ja aquesta matinada passada els i les primers/es visitants han pogut gaudir d’aquesta estació fantasma que va deixar d’estar en servei el 1972. Una visita única que es realitza en el marc el centenari del metro de Barcelona. Les jornades de portes obertes a Correus permeten veure el que queda del que va ser aquesta infraestructura, que formava part del segon ramal de la línia del Gran Metro, i que va estar en funcionament des de 1934 fins al 1972, quan es va suprimir el servei de metro entre les estacions de Jaume I i Correus per començar les obres de prolongació del túnel de la futura línia 4 en direcció a la Barceloneta.
Les visites a Correus han començat aquesta matinada i s’hi sumen la matinada del 21 al 22 d’octubre, a més de les matinades del 17, 18 i 19 de novembre. Aquesta visita s’ha de fer obligatòriament de matinada perquè Correus no té un accés des del carrer i s’ha de caminar pel túnel per poder arribar-hi, de fet s’hi accedeix per la via des de l’estació de Jaume I. Per tant, és imprescindible que el servei de metro estigui aturat i no hi hagi tensió elèctrica a la xarxa.
Aquest mes d’octubre podran visitar l’estació de Correus un total de 135 persones distribuïdes en 9 sessions d’uns 30 minuts cadascuna. Les visites a Correus es repetiran al novembre, amb tres nous dies de visites: els dies 17, 18 i 19, amb 9 passis més per a 135 persones. En total, seran 6 dies, 18 sessions i 270 visitants.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha expressat que “aquestes visites úniques són una mostra del compromís de TMB i de l’Ajuntament amb el patrimoni de la ciutat” i ha destacat que “és el primer cop que s’obre al públic aquesta estació fantasma, però també d’altres llocs molt importants i poc coneguts del metro de Barcelona”, tot plegat per “apropar a la ciutadania un servei de mobilitat fonamental per a la nostra ciutat” ha explicat Bonet.
En aquesta celebració pel centenari de metro i, entre les diferents activitats organitzades, s’està obrint també per primer cop a la ciutadania espais emblemàtics com els tallers de Santa Eulàlia i ZAL (que són el més antic i el més nou), la subcentral elèctrica de Mercat Nou, el Centre de Control de Metro o la sala de simuladors de conducció. I, a banda de Correus, fa unes setmanes TMB va obrir les portes de l’estació fantasma Gaudí, també per primer cop.
L’origen de l’estació de Correus
El 20 de febrer de 1934, el Gran Metro inaugurava oficialment l’estació de Correus com a part del seu segon ramal. L’estació va estar en funcionament des del 1934 fins al 1972, quan la línia 4 es va perllongar fins a la Barceloneta.
L’antiga estació de Correus estava ubicada al final de la Via Laietana, entre el carrer d’Àngel Baixeras i l’antiga plaça d’Antoni López, avui anomenada plaça d’Idrissa Diallo, justament davant de l’edifici de Correus que li donava nom, i la seva història té l’origen en la proposta de fer arribar el metro, que ja baixava per la Rambla, fins a l’estació de França.
Amb aquesta intenció es van fer projectes d’obres que passaven per la façana marítima, però l’ajuntament de la ciutat d’aquells anys va pressionar per tal d’aprofitar la infraestructura ja existent a la Via Laietana des de la seva construcció. Així és com finalment es van obrir les estacions que ocupen aquest espai en un traçat que durant molt de temps va ser un tram de la línia 3 conegut com el ramal Aragó - Correus del Gran Metro de Barcelona, i que ara pertany a la línia 4.
Una estació d’una sola via
Per a la construcció de l’estació de Correus i la de Jaume I, es van aprofitar els túnels subterranis que s’havien fet l’any 1913 amb motiu de l’obertura de la Via Laietana, els coneguts com a túnels de la Reforma, quan encara no s’havia projectat el traçat del metro en aquesta zona.
L’estació de Correus només tenia un nivell per la seva proximitat al mar, fet que ja va provocar problemes de filtracions durant la seva construcció. El seu interior comptava amb una disposició molt peculiar, ja que disposava d’una sola via i de dues naus paral·leles de 60 metres de longitud. A la nau de l’esquerra hi havia la via i una andana molt estreta (1’84 metres), mentre que la nau de la dreta estava destinada exclusivament a andana, si bé l'accés als trens es feia a través de 10 arcs de tres metres de llum oberts al mur que separava ambdues naus.
Originàriament, la decoració de l’estació era molt senzilla, amb les parets arrebossades, però el juliol de 1946 va ser dotada de llums fluorescents, sent la primera instal·lació pública en tenir-les de tot l’estat espanyol. Posteriorment, va ser remodelada en dues ocasions més, el 1949 per allargar les andanes i el 1956 per renovar la decoració de les parets amb rajoles de color gris ‘Metro’, terra de panot i sostre pintat de blanc. L’estació tenia un sol vestíbul al costat sud i disposava d’un accés justament enfront de l’edifici de Correus.
Les obres de construcció de la nova línia 4 van determinar la clausura de Correus, efectiva el 20 de març de 1972, després de 38 anys de servei, ja que al principi de la dècada dels anys setanta es va decidir que caldria construir una nova estació, la de Barceloneta, més a prop de l’estació de França, ja que en aquells moments era un dels punts de connexió més importants de la ciutat.
Però l’antiga estació no va desaparèixer del tot. L’accés es va convertir en un pou de ventilació i les dues naus formen part del túnel per on passen els trens entre Jaume I i Barceloneta. El panot de les andanes (retallades per deixar el gàlib lliure als trens), les rajoles de ceràmica, els anuncis vintage, els rètols... han quedat immobilitzats en la foscor per alimentar la llegenda de lloc enigmàtic.
‘Obrim el metro’ a la ciutadania
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha organitzat visites gratuïtes a vuit espais diferents de la seva xarxa de metro amb motiu del centenari d’aquest servei. Les inscripcions es van obrir el passat 9 de setembre i es van esgotar ràpidament les 5.033 places disponibles per a visitar tots els espais.
Els dies 4 i 5 d’octubre, TMB va obrir l’estació ‘fantasma’ de Gaudí i també ho tornarà a fer aquest cap de setmana, 25 i 26 d’octubre. Gaudí rebrà un total de 720 visitants i Correus, 270, en total 990 persones hauran visitat en aquesta iniciativa ‘Obrim el metro’ les estacions ‘fantasma’ de la xarxa de metro amb motiu del seu centenari.
Aquest cap de setmana del 25 i 26 d’octubre també tindran lloc les últimes visites a altres espais que han format part de la iniciativa de portes obertes com la sala de simuladors de conducció, el Centre de Control de Metro, els tallers de Santa Eulàlia i de ZAL, l’escala de cargol d’Urquinaona, la subcentral elèctrica de Mercat Nou i també l’estació de Gaudí. En les properes setmanes s’obriran noves places per visitar alguna d’aquestes instal·lacions.
Marklin – Coche de pasajeros, decoración Navidad 2025, Escala Z, Ref: 80635
Marklin – Coche de pasajeros, decoración Navidad 2025, Escala Z, Ref: 80635. Precio: 39,90 Euros. COCHE DE VIAJEROS, DECORACIÓN NAVIDAD […]
La entrada Marklin – Coche de pasajeros, decoración Navidad 2025, Escala Z, Ref: 80635 aparece primero en Blog Zaratren.
Superslot – Capitán Escarlata – Vehículo de Patrulla Spectrum (SPC), Escala 1/32. Ref: H4641.
Superslot – Capitán Escarlata – Vehículo de Patrulla Spectrum (SPC), Escala 1/32. Ref: H4641. Precio: 58,90 Euros. – CAPITÁN ESCARLATA. […]
La entrada Superslot – Capitán Escarlata – Vehículo de Patrulla Spectrum (SPC), Escala 1/32. Ref: H4641. aparece primero en Blog Zaratren.
Scalextric – Ford Puma WRC 2025, Escala 1/43 ( Compact ), con luz, Ref: C10579S300.
Ford Puma WRC 2025, Escala 1/43 ( Compact ), con luz. Marca Scalextric, Ref: C10579S300. Precio: 20 Euros. FORD PUMA […]
La entrada Scalextric – Ford Puma WRC 2025, Escala 1/43 ( Compact ), con luz, Ref: C10579S300. aparece primero en Blog Zaratren.
Warhammer 40.000 – Revista oficial Warhammer White Dwarf (EN INGLES). Ref: ISSUE 517.
Warhammer 40.000 – Revista oficial Warhammer White Dwarf (EN INGLES). Ref: ISSUE 517. Precio: 9 Euros. – WARHAMMER WHITE DWARF. […]
La entrada Warhammer 40.000 – Revista oficial Warhammer White Dwarf (EN INGLES). Ref: ISSUE 517. aparece primero en Blog Zaratren.
Transport públic als cementiris de Barcelona per Tots Sants 2025
Com ja és habitual quan s’aproxima la festivitat de Tots Sants, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana la utilització dels transports públics per desplaçar-se als cementiris de la ciutat.
Per atendre de manera eficaç les necessitats dels usuaris, TMB posa en marxa un pla per reforçar el servei de les línies d’autobús 21, 102, 104 i 107, que comuniquen diferents punts de la ciutat amb els cementiris més importants. El dispositiu estarà en marxa fins al diumenge 2 de novembre.
En aquest sentit, per apropar-se al cementiri de Montjuïc, el 25 d’octubre i del 27 al 31 d’octubre, tots dos inclosos, TMB ofereix un servei especial de bus que té exactament el mateix recorregut i fa les mateixes parades que la línia 107 (la línia interior del cementiri de Montjuïc). El 26 d’octubre i l’1 de novembre s’incrementa el servei amb més vehicles a la línia 21 (Paral·lel - El Prat) i a la línia 107 el 26 d’octubre i l’1 i 2 de novembre.
Per arribar al cementiri de Collserola, del 27 al 30 d’octubre, tots dos inclosos, s’habilita un servei especial de bus amb el mateix recorregut i les mateixes parades que la línia 102 (Pl. Eivissa - Cementiri de Collserola). La línia 102es reforça amb més vehicles el 25, 26 i 31 d’octubre i la línia 104 (Fabra i Puig - Cementiri de Collserola es reforça amb més vehicles el 25 i 26 d’octubre. Totes dues línies, la 102 i la 104, es reforcen també l’1 i 2 de novembre.
Cal destacar que l’1 de novembre un servei especial de bus llançadora enllaçarà la plaça d’Espanya i el cementiri de Montjuïc per facilitar una connexió més directa.
TMB desenvoluparà els pròxims dies una campanya de comunicació per diferents canals per donar a conèixer el dispositiu. Per a més informació sobre els transports públics per accedir als diferents cementiris es pot consultar la secció avisos de servei del web de TMB.