Sindicador de canales de noticias

Nova operació policial contra els grups de vàndals ferroviaris a tot Espanya

Notícias TMB - Dom, 08/21/2022 - 08:00

Els Mossos d’Esquadra i la Policia Nacional han resolt 422 delictes de danys en ferrocarrils de tot l’Estat espanyol, 323 dels quals a Catalunya, en una operació en la qual s’han detingut un total de 25 presumptes vàndals ferroviaris a Catalunya, Madrid, Fuenlabrada, Burgos, Lleó, València, la Corunya i Oriola, segons va informar la policia catalana en un comunicat.

Els fets van tenir lloc entre els anys 2020 i 2021 i s’estima que els danys ocasionats en els vehicles de les xarxes de tren i metro ascendeixen a 1.670.000 euros a tot l’Estat, dels quals 1.370.000 euros es concentrarien a Catalunya.

L’operació s’ha desenvolupat en dues fases. La primera va tenir lloc a partir del 31 de gener del 2022 i es va centrar en la localització de persones que residien a Madrid, Fuenlabrada, Burgos, Lleó, València, la Corunya i Oriola. Entre el 15 i el 17 de febrer, s’ha dut a terme la segona fase del dispositiu, centrada a Catalunya, en la qual han participat agents de l’Àrea de Seguretat del Transport Metropolità (ASTMET) dels Mossos d’Esquadra i agents de la Policia Nacional. Com a resultat, s’han detingut 13 grafiters multireincidents a la xarxa ferroviària, considerats els més actius a Catalunya, i s’han resolt 80 delictes de danys.

Fins ara, a tot l’Estat espanyol, hi ha 25 persones detingudes i se n’han denunciat 35 més. L’operació continua oberta per tal de localitzar i detenir altres implicats en els fets investigats.

TMB ha col·laborat activament en la tasca d’investigació que ha donat lloc a aquesta brillant actuació contra els grafiters ferroviaris. A partir d’una operació anterior, en la qual es van detenir 103 persones com a presumptes autores de delictes de danys en trens comesos durant l’any 2019, valorats en més de 22 milions d’euros, operadors i forces policials van fer un seguiment d’aquest tipus de criminalitat per determinar l’autoria de nous danys en trens, principalment a Catalunya.

Un cop identificats els autors i a causa de la gran mobilitat geogràfica d’aquests delinqüents, els agents van dur a terme una àmplia tasca d’investigació per tenir coneixement de tots els fets en els quals haguessin pogut participar arreu del territori espanyol. Per aquest motiu es va establir des del mes de setembre del 2020 aquesta operació conjunta, gràcies a la qual s’ha aconseguit identificar els principals presumptes autors de delictes de danys en vagons de tren de l’estat espanyol.

Activitat organitzada amb greus impactes

El vandalisme ferroviari per part de grups organitzats no ha cessat durant la crisi sanitària a pesar de les restriccions de mobilitat imposades. Només a la xarxa de metro de Barcelona, entre el 2020 i el 2021 es van registrar 1.095 intrusions de grafiters amb resultat de murals sobre trens, a part de moltes més que van poder ser frustrades per les mesures i efectius de seguretat, segons les dades de TMB. D’aquests atacs, 83 es van produir sobre trens en circulació, cosa que va causar perjudicis als usuaris i en la prestació del servei.

Com a conseqüència de les actuacions dels grafiters, els últims dos anys van resultar vandalitzats 1.172 trens amb 79.615 metres quadrats de pintades murals, la superfície equivalent a vuit camps de futbol. Pel que fa a l’impacte econòmic, TMB va destinar 2,9 milions d'euros a la neteja de murals en trens, cost que s'incrementa fins a uns 6 milions sumant-hi la vigilància específica, la  reparació i substitució de càmeres de seguretat, portes, trapes, parets i pous; el repintat dels trens, necessari després de diverses neteges; el deteriorament ambiental que provoca l'eliminació de la pintura a les cotxeres; el cost de les actuacions judicials i la pèrdua d'ingressos causada per l’afectació en el servei de metro.

Imatge Orifici tipus 'butrón' practicat per vàndals al túnel de la línia 1 per introduir-se al taller de la Sagrera / Foto: TMB Orifici tipus 'butrón' practicat per vàndals al túnel de la línia 1 per introduir-se al taller de la Sagrera / Foto: TMB

Forat tipus 'butrón' practicat per vàndals al túnel de la línia 1 per introduir-se al taller de la Sagrera / Foto: TMB

Un detingut 'in fraganti' a Canyelles

Les accions dels vàndals, per pintar murals o de preparació, són diàries. Com a exemple, la setmana passada en 24 hores se’n van detectar quatre a la xarxa de metro de Barcelona. Divendres a tres quarts de sis del matí van ser localitzats dos grafiters a l’apartador de Canyelles, un dels quals va poder ser detingut a l’exterior per vigilants de seguretat i posat a disposició policial.

Una hora abans un altre grup havia pintat un cotxe d’un tren estacionat a Jaume I i havien fugit abans de l’arribada de l’equip de seguretat. Amb poca diferència de temps es va detectar una altra intrusió a Ciutat Meridiana, la vandalització d'una porta d'emergència i sistemes de seguretat a la cua de maniobres d’Hospital de Bellvitge i el trencament d'una reixa d'un pou de ventilació a Congrés.

Categorías: Tren real

Los loopings de las montañas rusas no son circulares sino clotoides, para evitar que la gente se desmaye por las fuerzas G de aceleración

Microsiervos - Hace 0 seg

Este vídeo de Vox Media es tan interesante desde el punto de vista ingenieril como matemático, por no decir del humano y de pura diversión. Explica por qué el diseño de los loopings o rizos de las montañas rusas modernas no es circular, como era erróneamente cuando se inventaron. Se hace así para evitar que la gente sufra, se desmaye o algo peor debido a la aceleración o fuerzas g resultantes si se usa una trayectoria circular.

Y es que la realidad física es una aunque la intuición nos diga otra cosa: que un bucle circular se ve más sencillo y elegante… pero no es de eso de lo que se trata, sino de lo que mandan las leyes de la física. La trayectoria circular imprime una fuerza g tremenda y casi instantánea a quienes entran en ella, del orden de 12 a 14 g, lo cual puede resultar molesto, dañino o fatal, según cuanto tiempo se mantenga (más de 6 g durante 0,5 segundos se considera peligroso).

La solución, como comprendieron pronto los diseñadores de las primeras montañas rusas, es utilizar una clotoide, que es «una curva cuyo radio de curvatura disminuye de manera inversamente proporcional a la distancia recorrida». De este modo la fuerza g se ve muy reducida, aunque aumente el tiempo en que se mantiene; pero eso ya no supone un problema. En este simulador físico de trayectorias puede jugarse con los parámetros y ver los efectos de las fuerzas g en forma de gráficos.

§

Los efectos nocivos colaterales de las fuerzas g de las montañas rusas con bucles extremos fueron llevados al límite con la idea loca de la llamada Euthanasia Coaster, un «concepto artístico» de 2010. Consistía en un diseño para matar a los pasajeros que se prestaran a viajar en ella voluntariamente: con 500 metros en su punto más alto, la caída aparentemente inocua aplicaría 10 g durante unos 60 segundos a quienes viajaran en los vagones. Al terminar, la hipoxia cerebral prolongada habría dejado sin oxígeno a los cerebros de los pasajeros –más bien al primer o segundo bucle, los siguientes serían «por si acaso»– y sus cadáveres sonrientes podrían ser «retirados» para dar paso al siguiente grupo. ¡Glups! ¡Prefiero la Shambhala o el Dragón Khan de Port Aventura!

Relacionado:

# Enlace Permanente

Categorías: Modelismo

El PPdeG censura que Sánchez no reciba a Rueda y le identifica como "un actor" que ejerce de "antagonista con Galicia"

Europapress - Hace 26 mins 34 segs
   La secretaria general del PPdeG, Paula Prado, ha lamentado este viernes que, superados "los 50 días" desde que se le solicitó la reunión, el presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, siga sin recibir ni poner fecha al encuentro con el titular de la Xunta, Alfonso Rueda.
Categorías: Tren real

Renfe ofrece 245.000 plazas en los trenes AVE y Larga Distancia con origen y destino la Comunitat Valenciana

Europapress - Hace 2 horas 36 mins
Renfe ofrece 245.000 plazas en los trenes AVE, Avlo y Larga Distancia (Euromed, Intercity y Alvia) que circulan con origen y destino la Comunitat Valenciana en la primera operación salida de estas vacaciones, del 1 al 10 de julio, según ha informado la compañía en un comunicado.
Categorías: Tren real

El PP propone que el Ayuntamiento de Murcia "secunde" todos los proyectos del Pacto por las Infraestructuras

Europapress - Hace 3 horas 9 mins
El Grupo Municipal Popular considera "vital" que el Ayuntamiento de Murcia "dé un paso al frente y secunde todos los proyectos" que recoge el Pacto por las Infraestructuras del Transporte de la Región, que presentaba esta semana el Ejecutivo autonómico, según han informado fuentes de la formación política en un comunicado.
Categorías: Tren real

ESU Sommerneuheit pr T18, BR78.0-5 in H0 verfügbar

Elektronik Solutions Ulm - Hace 3 horas 13 mins

Als Sommerneuheit und ab sofort in vier Versionen lieferbar möchten wir Ihnen heute unseren neuesten Zuwachs der ESU Engineering Edition vorstellen: Die brandneu konstruierte Dampflok T18, BR 78.0-5.
Auch unser zweites Dampflokmodell rollt in digitaler Komplettausstattung zu Ihnen. Dazu zählt neben vorbildgerechten Lichtfunktionen auch ein Doppelraucherzeuger. Neben einem sensorgesteuerten und damit radsynchronen Ausstoß aus dem Schornstein, haben wir erstmals bei ESU einen Zylinderdampf eingebaut. Endlich zischt es beim Anfahren der Lok nicht nur, sondern es wird auch die typische „Dampfwolke“ ausgestoßen!  
Die T18 wird wie die KG230 mit den neu entwickelten, höhenverstellbaren Digitalkupplungen im NEM-Schacht ausgerüstet, die auch mit Märklin® Kurzkupplungen problemlos arbeitet. Ein leistungsstarker Glockenankermotor ermöglicht eine ordentliche Zugkraft. Wie immer ist die Lok sowohl auf Dreileiter- als auch Zweitleitergleisen einsetzbar. Die Dampflok ist weitgehend aus Metall gefertigt und mit zahllosen Detail- und Ätzteilen ausgestattet. Selbstverständlich wurden alle Bauartunterschiede des Vorbilds entsprechend umgesetzt.
Die Lok wird ab sofort in 4 Varianten ausgeliefert werden.

Categorías: Extranjero

La empresa CAF presenta su oferta para el suministro y fabricación de tres nuevos trenes del TramBahía de Cádiz

Europapress - Hace 3 horas 37 mins
La Consejería de Fomento, Infraestructuras y Ordenación del Territorio ha recibido una oferta de la empresa Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) para la fabricación y suministro de tres nuevos trenes del Tranvía de la Bahía de Cádiz (TramBahía), cuya flota pasará de siete a diez unidades con esta ampliación.
Categorías: Tren real

PNV lamenta que el Gobierno no consulte "con nadie" el decreto anticrisis, pero ve muy difícil votar en contra

Europapress - Hace 3 horas 47 mins
El portavoz del PNV en el Congreso, Aitor Esteban, ha lamentado este viernes que el Gobierno no consulte "con nadie" el nuevo decreto anticrisis, aunque ha reconocido que es "muy difícil" votar en contra de esta prórroga.
Categorías: Tren real

Bernabé (PP): "Jamás una fuerza política le había hecho tanto daño a un territorio como lo está haciendo Sánchez"

Europapress - Hace 4 horas 2 mins
El senador del PP Francisco Bernabé ha denunciado que "jamás una fuerza política le había hecho tanto daño a un territorio como lo está haciendo el Gobierno central con la Región de Murcia desde que gobierna Pedro Sánchez", informaron fuentes del partido en un comunicado.
Categorías: Tren real

Renfe ofrece 1 millón de plazas en AVE y Larga Distancia para la primera operación salida del verano

Europapress - Hace 4 horas 32 mins
Renfe ofrecerá hasta 1 millón de plazas en los trenes que no reciben subvenciones públicas (AVE, Avlo y Larga Distancia), desde este viernes 1 de julio hasta el próximo domingo 10 de julio, lo que supone un refuerzo del 10%, con más de 95.000 asientos adicionales a la oferta habitual.
Categorías: Tren real

Els busos clàssics de TMB visiten la festa major de la Florida a l’Hospitalet

Notícias TMB - Hace 4 horas 35 mins

Els tres autobusos, que es podran visitar i conèixer-ne la història, seran el francès Chausson Urbas 59, que va cobrir línies metropolitanes del 1955 al 1976, el Dodge Brothers 240, model nord-americà que va arribar a Espanya l’any 1936 i va servir per transportar soldats durant la Guerra Civil, i l’Aclo Regent III, un vehicle britànic de dos pisos que va circular per Barcelona entre 1949 i 1965.

Els autobusos estaran exposats el dissabte, 2 de juliol, de 10 h a 13.30 h a l'avinguda Miraflores amb carrer Aigües de Llobregat, al barri de la Florida de l’Hospitalet de Llobregat.

TMB està celebrant el Centenari de la primera Xarxa d’Autobusos de Barcelona durant tot aquest any 2022. Es tracta d’un programa d’activitats extens i per a tots els públics que pretén fer valdre el patrimoni històric de TMB, però també explicar el present i el futur de l’autobús urbà com a mode de moure’s sostenible, eficient i segur, amb la incorporació recent a la flota d’autobusos elèctrics i, darrerament, d’hidrogen d’origen verd.

Pots conèixer tota la programació i informació sobre el Centenari del Bus i aprofundir en la col·lecció d’autobusos clàssics de TMB a https://www.tmb.cat/ca/100-anys-de-bus.

Categorías: Tren real

Development » SpotBugs #1241 (stable)

JMRI - Hace 8 horas 58 mins
Categorías: JMRI

Development » AllTest #1222 (aborted)

JMRI - Hace 10 horas 58 mins
Categorías: JMRI

Development » Deprecations #1058 (stable)

JMRI - Hace 13 horas 5 mins
Categorías: JMRI

Development » Ignored Test Scan #1363 (stable)

JMRI - Hace 14 horas 25 mins
Categorías: JMRI

Páginas

Suscribirse a iGuadix agregador